کد خبر 257673
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵

حسینی‌کیا در گفتگو با «حیات» اعلام کرد؛

بخش‌های صنعت و کشاورزی تحت تاثیر ناترازی انرژی هستند + فیلم

بخش‌های صنعت و کشاورزی تحت تاثیر ناترازی انرژی هستند + فیلم

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ناترازی حدودا ۱۵ هزار مگاواتی برق درحال حاضر هم بر صنعت و هم بر بخش کشاورزی سایه افکنده است که مشکلی بسیار جدی بوده که باید حل شود.

سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص گزارش روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه وزیر صمت درباره صنعت خودرو که در صحن علنی مجلس قرائت شد، گفت: امروز وزیر صنعت گزارش از وضعیت صنعت خودرو به مجلس ارائه داد که مشکلات مبتلا به این صنعت و دلایل برخی ناکامی‌ها در آن ذکر شده بود.

وی افزود: مجلس یازدهم با اصلاح ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو مجوز واردات خودروهای نو و خودروهای زیر ۵ ساله را را صادر کرد اما متاسفانه امروز در گزارش قرائت شده در صحن عنوان شد که این اقدام به دلیل عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی تاکنون صورت نگرفته است؛ اگر این امر صورت بگیرد حتما تاثیر مثبتی بر صنعت خودرو خواهد داشت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نکته دومی که در گزارش ویز صنعت بود مریوط به افزایش تولید است که می‌تواند به تعادل عرضه و تقاضا در بازار کمک کند.

وی اضافه کرد: نکته بعدی موجود در این گزارش مربوط به مشکلات حوزه تامین انرژی واحدهای صنعتی بزرگ است، ناترازی حدودا ۱۵ هزار مگاواتی برق درحال حاضر هم بر صنعت و هم بر بخش کشاورزی سایه افکنده است و مشکلی بسیار جدی بوده که باید حل شود.

حسینی‌کیا در پایان گفت: امیدواریم با تدابیری مسئولان امر، نقدینگی جامعه از دلالی و سوداگری به سمت تولید و اشتغال حرکت کند که شاهد مشکلات کمتری در بازار خودرو باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha