کد خبر 257344
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

فعالیت ۲۵ دانشکده داروسازی دولتی در کشور

فعالیت ۲۵ دانشکده داروسازی دولتی در کشور

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که هم اکنون ٢٥ دانشکده داروسازی دولتی در کشور در حال فعالیت هستند و ٦ دانشکده نیز موافقت اصولی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بهرام دارایی دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هم اکنون ٢٥ دانشکده داروسازی دولتی در کشور در حال فعالیت هستند و ۶ دانشکده نیز موافقت اصولی دریافت کرده‌اند که بعد از اخذ مجوزهای لازم در آینده تاسیس خواهد شد.

وی افزود: آمارهای علمی در دنیا نشان دهنده این أست که داروسازی نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران می باشد و باید در جهت  محصول محور کردن، تلاش های بسیاری صورت گیرد.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در پنج گروه اصلی ٦٥٠ عضو هیات علمی  و در ١٣ گروه آموزشی ٧٧٠ نفر عضو، مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: امروزه ١٢ هزار دانشجوی داروسازی در حال تحصیل هستند که این یک ظرفیت عظیم علمی و فناورانه برای کشور محسوب می‌شود.

دارایی همچنین گفت: ١٣ رشته تخصصی در ١٣ دانشکده داروسازی وجود دارد که هزار و ١٤٠ دانشجو در حال تحصیل هستند که باید با بازنگری کوریکولوم، این ١٣ رشته را تقویت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha