کد خبر 257277
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

سرپرست سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران اعلام کرد؛

ارائه دام توسط عشایر به میادین تره بار/ تخفیف برای مشتری‌ها در نظر گرفته شده است

ارائه دام توسط عشایر به میادین تره بار/ تخفیف برای مشتری‌ها در نظر گرفته شده است

سرپرست سازمان میوه و تره بار شهرداری گقت: روستاییان و عشایر دام‌ها را عرضه خواهند کرد که تولید کننده اصلی دام هستند و دام را بدون واسطه به دست شهروندان می‌سانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات مهدی بختیاری زاده، سرپرست سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران امروز ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با موضوع عرضه بهداشتی دام در آستانه روز عرفه و عید قربان گفت: ۳ مرکز دائمی عرضه بهداشتی دام داریم که در طول سال روز فعالیت دارند و ۱۲ جایگاه موقت نیز به منظور دسترسی بیشتر شهروندان راه اندازی کردیم تا با قیمت عادلانه و کیفیت مناسب و همچنین تحت کنترل بهداشتی و نظارت شرعی فریضه قربانی کردن در عید قربان انجام شود.
وی ضمن اشاره به اینکه آنچه اهمیت دارد خرید بی واسطه شهروندان است، ادامه داد: روستاییان و عشایر دام‌ها را عرضه خواهند کرد که تولید کننده اصلی دام هستند و دام را بدون واسطه به دست شهروندان می‌سانند.
سرپرست سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در روز عرفه و عید قربان ۱۸۰ پرسنل، ۱۲۰ دامپرشک و ۳۵۰ ذابح در مراکز عرضه بهداشتی دام فعالیت می‌کنند و دام را به صورت شرعی ذبح می‌کنند و همچنین۲۰ ناظر شرعی نیز در حضور دارند، افزود: دام آغاز فعالیت جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در روز عرفه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و در عید قربان از ساعت ۴ صبح تا ۱۴ به صورت پیوسته است.
بختیاری با اشاره به اینکه عشایر، روستاییان و دامپروران ۱۵ هزار راس دام را در این مراکز عرضه می‌کنند، بیان کرد: دام‌هایی که عرضه می‌شوند نر هستند و اجازه فروش دام ماده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قبل از از ورود دام نظارت‌های بهداشتی لازم را انجام می‌گیرد و دام از نظر بهداشتی تایید می‌شود، توضیح داد: قیمت دام با توجه به نرخنامه سازمان میوه و تره بار هر کیلوگرم دام زنده ۳۳۰ هزار تومان است البته تولید کنندگان تخفیف می‌دهند اما سقف قیمت ۳۳۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha