کد خبر 257181
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

وزارت بهداشت اعلام کرد؛

فعالیت ۴۷ درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت

فعالیت ۴۷ درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۴۷ درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، یونس پناهی، معاون تحقیقات وزارت به داشت، درمان و آموزش پزشکی، از توسعه اقدامات فناورانه به عنوان یکی از شاخص های دولت مردمی یاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور بود و در این دانشگاه در هفته‌های گذشته شاهد افتتاح نخستین پژوهشگاه سلامت کشور بودیم که مزین به نام شهید آیت‌الله رئیسی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت اکوسیستم فناوری در کشور ایجاد شده و در طول سال‌های ۱۴۰۱ تا امسال، ۲۵ مرکز رشد فناوری سلامت در نقاط مختلف کشور فعال شد که نسبت به موارد موجود در سال ۱۴۰۱ رشد ۲۱.۷ درصدی داشته است.

معاون تحقیقات وزارت به داشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در طول ۳۳ ماه گذشته، ۵ پارک علم و فناوری سلامت جدید در کشور ایجاد شد و پارک‌های فعال در این حوزه به ۱۵ مورد رسیده است؛ همچنین با تولید شتابنده‌ها، شاهد اضافه شدن ۸۲۶ اختراع جدید و رشد ۴۲ درصدی در این حوزه بوده‌ایم.

وی با اشاره به رشد ۴۲ درصدی تولید علم توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر عضو هیأت علمی ۱.۳۴ مورد تولید علم داریم. همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در طول سه سال گذشته ورود خوبی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی تایمز و گایدن داشته‌اند.

پناهی در پایان گفت: تغییر و تحولات خوبی در حوزه زیرساختی انجام شد و امیدواریم که راه پرافتخار شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی به‌خوبی توسط دولتمردان دولت چهاردهم ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha