کد خبر 257166
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳

یورو ۲۰۲۴ - آلمان؛

آلمان جام را با جشنواره گل آغاز کرد/ شکست تلخ اسکاتلند برابر دیدگان فرگوسن!

آلمان جام را با جشنواره گل آغاز کرد/ شکست تلخ اسکاتلند برابر دیدگان فرگوسن!

تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۴، برابر اسکاتلند جشنواره گل به راه انداخت تا خود را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی فتح جام معرفی کند.

به گزارش گروه ورزشی حیات، هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های فوتبال اروپا (یورو ۲۰۲۴) ساعت ۲۲:۳۰ جمعه و با دیدار افتتاحیه بین تیم‌های ملی آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه «آلیانس آره‌نا» شهر مونیخ برگزار شد و تیم ملی آلمان موفق شد با نتیجه ۵ بر یک حریف خود را شکست دهد.

در این بازی که با قضاوت کلمنت تورپین فرانسوی پیگیری شد، فلوریان ویرتز (۱۰)، جمال موسیالا (۱۹)، کای هاورتز (۱+۴۵)، نیکولاس فولکروگ (۶۸) و امره جان (۳+۹۰) برای آلمان گلزنی کردند و تک گل اسکاتلند در دقیقه ۸۷ و با گل به‌خودی آنتونیو رودیگر بدست آمد. البته داور، گل دقیقه ۷۶ نیکولاس فولکروگ را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

ضمن اینکه رایان پورتیوس، بازیکن تیم ملی اسکاتلند در دقیقه ۴۴، در داخل محوطه جریمه روی گوندوغان مرتکب خطا شد و پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی علاوه بر اعلام ضربه پنالتی به سود آلمان، داور این بازیکن را از زمین اخراج کرد تا کار برای اسکاتلند بدتر شود.

سرالکس فرگوسن سرمربی پیشین، مشهور و اسکاتلندی تیم منچستریونایتد و ژوزه مورینیو، مربی پرافتخار فوتبال دنیا از چهره‌های مطرحی بودند که این بازی را از جایگاه ویژه آلیانتس آره‌نا تماشا کردند.

آلمان جام را با جشنواره گل آغاز کرد/ شکست تلخ اسکاتلند برابر فرگوسن!

شرح بازی:

تیم ملی فوتبال آلمان با هدایت یولیان ناگلزمن کار را بسیار تهاجمی آغاز کرد و کاملاً برتری خود را بر حریف تحمیل کرد و در دقیقه ۱۰ «فلوریان ویرتز» موفق شد از پشت محوطه جریمه با یک ضربه روی زمین دقیق دروازه اسکاتلند را باز کند.

شاگردان «استیو کلارک» پس از دریافت این گل برای لحظاتی توپ را در اختیار خود گرفتند اما باز هم این سفیدپوشان آلمانی بودند که در دقیقه ۱۹ گل دوم را به ثمر رساندند. در این صحنه گوندوگان به یک پاس استادانه توانست «کای هاورتز» را در درون محوطه جریمه صاحب توپ کند و او هم توپ را به «جمال موسیالا» رساند تا این بازیکن با یک ضربه قدرتمند از پشت محوطه ۶ قدم برای بار دوم دروازه اسکاتلند را باز کند.

اما بازیکنان آلمان دست بردار نبودند به حملات خود ادامه دادند. در دقیقه ۲۷ جمال موسیالا در درون محوطه جریمه آلمان با خطا متوقف شد و داور خطای پنالتی اعلام کرد. اما پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی، این خطای پنالتی در پشت محوطه جریمه تشخیص داده شد و ضربه هواورتز را دروازه‌بان اسکاتلند مهار کرد.

در آخرین دقیقه این دیدار در نیمه اول هم رایان پورتیوس، در درون محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی روی گوندوغان شد و پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی علاوه بر اعلام ضربه پنالتی، از زمین بازی هم اخراج شد تا کار برای اسکاتلند سخت‌تر شود.

کای هاورتز پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و موفق شد برخلاف جهت حرکت دروازه، برای سومین بار آلمان را به گل برساند تا نیمه اول این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود جرمن ها به پایان برسد.

آلمان جام را با جشنواره گل آغاز کرد/ شکست تلخ اسکاتلند برابر فرگوسن!

در نیمه دوم تیم ملی آلمان که خیالش از بابت پیروزی راحت شده بود،  از حجم حملاتش کاست و تلاش کرد بازی را کنترل کند. در دقیقه ۵۷ فلوریان ویرتز فرصت خوبی برای باز کردن دروازه اسکاتلند داشت اما ضربه او با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت اما در دقیقه ۶۸، نیکولاس فولکروگ، با یک شلیک مهارنشدنی، توانست دروازه اسکاتلند را باز کند تا بازی ۴ بر صفر به سود میزبان جام شود.

در دقیقه فولکروگ یک بار دیگر دروازه حریف را باز کرد اما پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی، این گل آفساید اعلام شد.

در دقیقه ۸۷ اسکاتلندی‌ها صاحب یک ضربه آزاد شدند. ارسال بازیکن این تیم به سر رودیگر برخورد کرد تا این بازیکن به اشتباه دروازه آلمان را باز کند و بازی ۴ بر یک شود.

در دقیقه ۹۲ هم امره جان پنجمین گل آلمان را به ثمر رساند و در نهایت تیم ملی آلمان توانست در گام اول در نقش یک مدعی جدی قهرمانی ظاهر شود و اسکاتلند را با نتیجه پر گل ۵ بر یک شکست دهد.

روز دوم از مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴، شنبه ۲۶ خردادماه، با برگزاری دیدارهای زیر پیگیری می‌شود:

گروه A:

* مجارستان - سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه B:
* اسپانیا - کرواسی (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۰:۳۰)
* ایتالیا - آلبانی (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha