کد خبر 256988
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار نارنجی دریایی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: پیرو صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان با توجه به خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی است.

وی گفت: بر اثر این سامانه از پیش از ظهر روز پنج شنبه تا اواخر وقت امروز شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

حسن زاده ادامه داد: امروز وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی و گردو غبار در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر (۶پ ا) با تاکید بر شرق خلیج فارس و جزایر غربی (کیش و لاوان) را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت و اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری بنادر غربی اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، بروز گرد و غبار کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد.

حسن زاده تاکید کرد: توصیه می‌شود دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی را مد نظر قرار دهند و از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha