کد خبر 256866
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

ضرورت تنظیم‌گری قوانین و مقررات آموزش عالی در موسسات غیردولتی

ضرورت تنظیم‌گری قوانین و مقررات آموزش عالی در موسسات غیردولتی

معاون آموزشی وزارت علوم بر ضرورت تنظیم‌گری قوانین و مقررات آموزش عالی در حوزه موسسات آموزشی غیر دولتی تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم در اولین همایش ملی نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی در تحول نظام آموزش عالی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهارکرد: اگر مردمی‌سازی در همه عرصه‌ها یک راهبرد کلیدی است در آموزش عالی بخش غیر دولتی اهمیت دارد و باید به طور خاص مورد توجه قرار بگیرد.

وی، عنوان کرد: امروز فضای تقاضا در آموزش عالی متفاوت است و نیاز به بازطراحی وجود دارد. باید نگاهمان را از نگاه بسیط به نگاه توسعه‌یافته‌تری بدل کنیم. شاید راحت‌ترین راه تقسیم موسسات به دولتی و غیر دولتی باشد ولی این دوگانه‌سازی گرچه مساله را ساده می‌کند ولی حل نمی‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه افزود: ما در وزارت علوم نیاز به این داریم که تنظیم‌گری متفاوتی برای آموزش عالی طراحی کنیم.

وی تاکید کرد: حتما باید وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی شرایط بخش غیر دولتی را در نظر بگیرند و متفاوت از نگاه دولتی به آنها نگاه کنند ولی آن طرف هم باید در مورد تضمین کیفیت و اطمینان‌بخشی نسبت به کیفیت آموزش در بخش غیر دولتی فکر کند. اگر ماموریتی برای این بخش تعریف می‌شود، باید نظامی برای تضمین کیفیت هم داشته باشیم.

رازینی، با اشاره به چهار نکته خاطرنشان کرد: نکته اول بحث بازتعریف جایگاه و ماموریت بخش غیر دولتی است، نکته دوم گونه‌بندی و تفاوت‌های موسسات غیر دولتی است، نکته سوم بحث بازطراحی الگوی تنظیم‌گری وزارت علوم در نسبت با زیرنظام غیر دولتی است و نکته چهارم تاکید بر نظام تضمین کیفیت و طراحی این نظام برای بخش غیر دولتی است.

وی اضافه کرد: در تمام این چهار مساله، تعیین‌کننده اصلی خود صاحب‌نظران و صاحبان تجربه آموزش عالی در حوزه غیر دولتی هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم بر ضرورت تنظیم‌گری قوانین و مقررات آموزش عالی در حوزه موسسات آموزشی غیر دولتی تأکید کرد و  همچنین گفت: امروز فضای تقاضا در آموزش عالی متفاوت است و نیاز به بازطراحی وجود دارد و باید قوانین و مقررات این حوزه را با توجه به اقتضائات خود آنها بازنگری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha