کد خبر 256844
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

چمران مطرح کرد؛

مشکل حمل و نقل با ۱۰۰ اتوبوس حل نمی‌شود/ توقع شورای شهر از شهرداری برای جبران گذشته

مشکل حمل و نقل با ۱۰۰ اتوبوس حل نمی‌شود/ توقع شورای شهر از شهرداری برای جبران گذشته

رئیس شورای شهر تهران گفت: نیمی از بودجه شهر تهران را به ناوگان حمل و نقل اختصاص دادیم اما باز مشکلات گسترده‌ای در این خصوص داریم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در آئین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر، اظهار کرد: اتوبوس را در زمان کوتاهی نمی‌توان تولید کرد تا در چرخه حمل و نقل عمومی قرار گیرد زیرا که این موضع زمان بر است.

وی ادامه داد: تعطیل بودن ۱۰ ساله شرکت‌های اتوبوسرانی در زمان دولت‌های آن زمان، باعث چنین مشکل شد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه کارخانه اتوبوس‌سازی هم در زمان گذشته تعطیل بود و زمان زیادی برای روشن شدن این کارخانه‌ها سپری شد، عنوان کرد: هنوز وعده‌های اتوبوسرانی عملی نشده و از شهرداری توقع داریم که به خوبی به میدان بیاید و گذشته بد را جبران کند.

وی افزود: تقریبا هم اکنون حدود ۹ هزار اتوبوس باید در تهران وجود داشته باشد که هنوز به این مقدار نرسیدیم، از این جهت مشکلات فراوانی برای مردم رخ خواهد داد.

چمران با اشاره به ورود ۱۰۰ دستگاه به خیابان‌های تهران، اظهار کرد: امیدوارم که هر ماه گزارش‌های پیشرفت اتوبوس در صحن شورا قرائت شود.

وی ادامه داد: این ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به‌زودی وارد چرخه حمل و نقل می‌شود اما ۱۰۰ دستگاه کار خاصی که توقع داشتیم، انجام نمی‌دهد و انتظار داشتیم این رقم ۱۰ برابر شود.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه مشکلات زیادی برای تعمین اتوبوس چه در داخل و چه در خارج وجود دارد، تشریح کرد: امیدوارم به‌زودی هم ناوگان های مترو به تعداد زیادی به تهران بیاید هم شاهد اتوبس های بیشتری باشیم.

وی افزود: برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی هم به نفع مردم است هم به نفع محیط زیست و شهر تهران که باید این اقدام نیز زودتر صورت بگیرد و تلاش همکاران ما نیز بیشتر شود.

چمران در نهایت گفت: نیمی از بودجه شهر تهران را به ناوگان حمل و نقل اختصاص دادیم اما باز مشکلات گسترده ای در این خصوص داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha