کد خبر 256729
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

کتابخانه تازه تاسیس طارم به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد

کتابخانه تازه تاسیس طارم به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: جهت بزرگداشت مقام شامخ شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور فقید و پیرو مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی طارم، کتابخانه درحال احداث آببر به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.

به گزارش گروه استانی حیات، محمد رضاخانی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان، افزود: طبق دستور العمل نامگذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراحل نامگذاری همه کتابخانه‌ها به این ترتیب است که نام‌های پیشنهادی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تعیین و سپس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان بررسی و تصویب می‌شود.

رضاخانی ادامه داد: انجمن کتابخانه ‌های عمومی هر شهرستان متشکل از فرماندار، رئیس شورای اسلامی، شهردار، رئیس اداره آموزش و پرورش، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان و چند تن از اعضای حقیقی است.

وی ضمن اشاره به نامگذاری کتابخانه آببر به نام «خادم الرضا شهید آیت‌الله رئیسی» ادامه داد:این اقدام با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور شهید در تکیمل پروژه‌ کتابخانه‌های عمومی نیمه تمام و به منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدای خدمت صورت گرفت که در جلسه انجمن کتابخانه‌های طارم به ریاست فرماندار این شهرستان به تصویب رسید.

این مسئول تصریح کرد: در روند ساخت و تجهیز کتابخانه شهر آببر نام‌های پیشنهادی متعدد از قبیل "زیتون" و "امام رضا (ع) " برای این کتابخانه مطرح شد اما هیچیک به مرحله تصویب انجمن نرسید و صرفا به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مطرح بود.

این مسئول افزود: معماری، فضاسازی و تجهیزات این کتابخانه مدرن و جذاب است و امیدواریم شاهد حضور فعال تمامی گروه‌های سنی در این کتابخانه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: همچنین رویکرد ارائه خدمات در این کتابخانه با توجه به نیاز روز مخاطبان تنظیم می‌شود و می‌توان انتظار داشت شاهد یک جهش فرهنگی در منطقه طارم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha