کد خبر 256633
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با «حیات»:

دو ستاره ازبکستان ممکن است برای تیم ملی دردسرساز شوند/ باید هزینه جوانگرایی را به جان بخریم

دو ستاره ازبکستان ممکن است برای تیم ملی دردسرساز شوند/ باید هزینه جوانگرایی را به جان بخریم

کارشناس فوتبال در مورد تقابل امروز تیم ملی ایرات با ازبکستان صحبت کرد.

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل امروز تیم ملی ایران مقابل ازبکستان اظهار کرد: ازبکستان از آن دست تیم‌هایی است که همیشه برای ما دردسرساز بوده و به دلیل بازی فیزیکی و سبک و نوع استراتژی فوتبالی‌شان می‌توانند حریف دست و پا گیری برای ما باشند. هرچند که ما مشکلی برای برد و کسب سه امتیاز مقابل آنها نداریم و خصوصاً در ورزشگاه آزادی نتیجه‌ای جز پیروزی قابل قبول نیست ولی در کل آنها از تیم‌های خوب قاره محسوب می‌شوند و می‌توانند مارا اذیت کنند.

وی در مورد اینکه تیم ملی با چه تاکتیکی باید به مصاف ازبکستان برود، گفت: به نظرم ما باید میانه زمین را مستحکم کنیم که بتوانیم ارتباط خطوط آنها را به خوبی قطع کنیم. در خط دفاع هم باید روی زمین بهترین عملکرد خودمان را نشان دهیم چرا که آنها روی حملات هوایی به اندازه روی زمین خوب نیستند. اگر بتوانیم نفس آنها را در خط حمله بگیریم در گلزنی مشکلی نخواهیم داشت چرا که مهاجمان گلزن خوبی داریم و به خوبی از پس حریف بر می‌آیند.

کارشناس فوتبال در مورد آشنایی اورونوف و مارشاریپوف با فوتبال ایران و خطرش در بازی امروز هم توضیح داد: هر دو نفر بازیکنان خوب و شاخص تیم ملی ازبکستان هستند و باید مراقبشان باشیم. آنها بازی در ورزشگاه آزادی را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند برای ما دردسر ایجاد کنند. قطعاً کادرفنی برای این موضوع و مهار این دو بازیکن برنامه‌هایی دارد. دفاع راست ما باید مراقب اورونوف باشد و در میانه هم باید بتوانیم مارشاریپوف را مهار کنیم تا مشکلی برای ما ایجاد نشود.

وی درباره بازی قبلی تیم ملی مقابل هنگ کنگ گفت: آن بازی شرایط خودش را داشت و به نظرم انتقادی بابت دریافت دو گل از هنگ کنگ به تیم ملی وارد نیست. ما باید به دنبال جوانگرایی و تغییر نسل باشیم و این موضوع قطعاً هزینه دارد و زمانش هم الان است. وقتی خطری نتایج مارا تهدید نمی‌کند نباید نگران این باشیم که چرا وقتی ۴ گل زدیم دو گل هم کنارش دریافت کردیم. مهم سه امتیاز است که کسب شد و به طور کلی هم ما مشکلی برای صعود به جام جهانی نداریم. حتی ممکن است در گروهی قرار بگیریم که بسیار آسان باشد و بتوانیم به راحتی از مرحله  خود صعود کنیم.هنگامی که ۴۸ تیم شرکت کننده باشند، قطعا کیفیت رقابت ها پایین می آید. هرچند نباید فقط به فکر صعود به جام جهانی باشیم و باید به صعود از مراحل گروهی نیز فکر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha