کد خبر 256565
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

آزادگان فریاد سربلندی ملت ایران را در غربت سر دادند

آزادگان فریاد سربلندی ملت ایران را در غربت سر دادند

امیر موسوی گفت: آزادگان قهرمان، فریاد سربلندی ملت ایران را در غربت سر دادند. بی تردید آزادگان ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، مراسم گرامیداشت ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان عباس ابوترابی و همچنین شهدای غریب در اسارت عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، امیر سرتیپ موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و جمع کثیری از آزادگان در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. 

امیر سرتیپ موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در این آیین ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت گفت: خداوند را شاکرم که توفیق یافتم امروز در این جمع حضور داشته باشم. 

وی با بیان خاطره ای از آیت الله آل هاشم گفت: دوران دفاع مقدس یک دوران نورانی و مقطعی بینظیر و تاثیرگذار در تاریخ این کشور است. بسیاری از اتفاقات بزرگی که امروز در منطقه، کشور و جهان شاهدیم در شجره طیبه دفاع مقدس ریشه دارد و شاخه های آن به همه جهان برکشیده و نمونه آن محور مقاومت است. 

امیر موسوی گفت: عناصر اصلی دفاع مقدس از طرفی مردم رزمندگان و حضرت امام و از زاویه دیگر شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های صبور و بینظیر آنان بوده است که سهم این خانواده ها در موفقیتها کمتر از خود شهدا و جانبازان نبوده است. 

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: در میان این جمع، آزادگان قطعه ای خاص هستند و روح سید آزادگان آقای ابوترابی است که اگر از  این کتاب قطور افتخارات آزادگان ایشان خارج شود، کتابی به شدت ناقص خواهد بود.  مقاومت آزادگان در برابر شرایط دشمن بعثی بسیار زیاد بوده است. آزادگان یک جلوه بسیار خاص و نورانی از دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و امروزه اقتدار و عزت و امنیت کشور اسلامی مرهون خون شهدا و مجاهدت ازادگان است که با همت بلند و استقامت در راه حق بقای نظام اسلامی و سربلندی ملت ایران را تضمین کردند. 

وی گفت: اگر بخواهیم همه چیز را درباره آزادگان بیان کنیم بسیار سخت است. چندی پیش کتاب من زنده ام را که مطالعه کردم بسیار کتاب خوبی بود و هر ایرانی باید یک جلد از آن داشته باشد، آن را بخواند و بداند این کشور با چه افراد و روحیاتی از این تنگناها و مشقات بیرون آمده است.

امیر موسوی افزود: حالا که از پرچمداران استقلال در دنیا شناخته شده و بعنوان تنها کشوری که با قدرت در  کنار حق ایستاده است، حتما باید اینها را یادآوری کنیم و ورق بزنیم. 

آزادگان قهرمان فریاد سربلندی ملت ایران را در غربت سر دادند. بی تردید آزادگان ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت هستند. زمانی که به خاطرات آزادگان و حاج ابوترابی مراجعه می‌کنیم، می بینیم که ایشان به انسانها بخاطر انسان بودنشان تکریم میکرد به ابن دلیل که آفریده خداوند هستند. کنتر فردی را می یابیم که زندانیان مجذوب یک شخصیت شود. این روحیات در میان تمام آزادگان وجود دارد و همه با تمسک به دین اسلام عزیز بوده است. 

وی گفت: اسرا از رنج‌های آن دوران برای تقویت روح خود بهره بردند و در معرفی این اسطوره های وفاداری امام راحل گفت که شما در پیشگاه خداوند مقامی دارید که ما باید در برابر شما غبطه بخوریم. سیره و رفتار حجت الاسلام ابوترابی و موضع ایشان همیشه مثال زدنی بوده است و هنوز هم باید سرلوحه قرار گیرد. 

وی گفت: حجت الاسلام ابوترابی امید را در دل ۴۳ هزار آزاده در عمق زندانهای بعثی زنده نگاه داشت، اگر کسی الان دل مردم را بلرزاند از مرام ایشان پیروی نمی‌کند. اگر کسی عزت ایران را ببیند و منکر آن شود دنباله رو مکتب ایشان نیست. ما باید خون شهدا و حرمت خانواده آنان و صبوری آزادگان را قدردان باشیم. ما در انتخابات آینده کشور را تعیین میکنیم و تا سالها بعد آن انتخاب اثرگذار خواهد بود و شرکت در انتخابات یک حق و وظیفه ملی و شرعی است. از خداوند میخواهیم نعمت وجود نازنین رهبر را برای ملت نگاه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha