کد خبر 256431
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

چه اتفاقی برای حامد بهداد در برنامه «کنسرتینو» افتاد؟/ انتخابی بین مُردن و خواندن + فیلم

چه اتفاقی برای حامد بهداد در برنامه «کنسرتینو» افتاد؟/ انتخابی بین مُردن و خواندن + فیلم

بازیگر مطرح سینما و تئاتر با حضور در برنامه‌ی نوظهور کنسرتینو با اجرای استاد موسیقی علیرضا عصار بعد از خوانندگی‌های متعدد دوباره به روی صحنه رفت؛ به همین بهانه با هم به تماشا و خواندن بخش‌هایی از این اجرای جذاب می پردازیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حامد بهداد، بازیگر و نوازنده، متولد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در مشهد است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد تهران بوده که از یک شرکت تبلیغاتی شروع به‌کار کرد و با کمک رامبد جوان وارد بازیگری شد.

حامد بهداد در تهران به دنیا آمده اما به خاطر شرایط شغلی پدرش، بزرگ شده شهر نیشابور می باشد و به شدت به خراسان و مردمش تعصب دارد.

زندگی حرفه‌ای بهداد در بازیگری و موسیقی

حامد بهداد برای نخستین بار به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان و با بازی در فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و با همان فیلم، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. وی در فیلم روز سوم (محمدحسین لطیفی، ۱۳۸۵) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود ظاهر شد و برای دومین بار پس از آخر بازی کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. بازی بهداد در فیلم کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره به کارگردانی بهمن قبادی، موجب راه‌یابی او به جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد.

این بازیگر، در سال ۱۳۸۹ با نقش‌آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. بهداد در دوران کنش هنری خود، امکان همکاری با بسیاری از کارگردانان به‌نام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و… را داشته‌است که فیلمش با ناصر تقوایی به سرانجام نرسید.

وی که از شاگردان حمید سمندریان بوده‌، به‌عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری می‌کند و در چند آلبوم موسیقی و کنسرت موسیقی این گروه حضور داشته‌ است.

چه اتفاقی برای حامد بهداد در برنامه «کنسرتینو» افتاد؟/ انتخابی بین مُردن و خواندن + فیلم

حامد بهداد مدتی قبل آلبوم «هزار هیچ» را منتشر کرد. این اثر نخستین آلبوم رسمی استودیویی «حامد بهداد» است که شامل هفت قطعه با اشعاری از حافظ بود. وی پیش از آن اما سابقه‌ی چندین دهه خواندن داشت، از همان اولین ملودی‌هایی که با ملودیکا نواخت و خودش در «کنسرتینو» اشاره کرد که ملودی قطعه‌ی شاهرخ را نواخت: «یه مسافر، یه غریبه، یه شبم بی پنجره/ می روم با کوله بار سرگذشت و خاطره.»

بهداد در دومین قسمت برنامه عصار می‌گوید روزگارِ نوجوانی‌اش همان روزهایی بود که می‌شد تتمه‌ی موسیقی خوب را شنید. روزگاری که هنوز آثاری قابلِ اعتنا تولید می‌شدند. بعد که پیشِ معلم رفت (فرید رئیسیان) با گیتارش کاری از ویگن رو نواخت و بعد کم‌کم ملودی‌هایی روی اشعار حافظ خلق کرد.

کار از اینجا شروع شد، بعد اندک‌اندک فعالیت‌هایش در حوزه‌ی موسیقی بیش‌تر شد و با دارکوب خواند و تک قطعاتی نیز منتشر کرد. البته خواندنِ او شبیه بسیاری از همکارانش در حوزه‌ی سینما نیست که برحسبِ ماجراجویی یا به‌خاطر تفنن گاهی دست به ساز می‌زنند یا قطعه‌ای را می‌خوانند. صدای او تربیت شده است و لحن و سبکِ خود را در خوانندگی دارد.

درباره سریال کنسرتینو

کنسرتینو، برنامه‌ای ترکیبی، تاک شو با اجرای علیرضا عصار، تهیه کنندگی محسن خباز و محمدرضا حسین‌زاده، کارگردانی میلاد رحیمی و کارگردانی تلویزیونی مهدی مظلومی محصول سال ۱۴۰۳ کشور ایران است.

در برنامه ترکیبی و موسیقی محور کنسرتینو، شاهد اجرای زنده هنرمندان شاخص و همچنین هنرمندان جوان و استعدادهای تازه عرصه موسیقی در سبک های مختلف خواهیم بود و در کنار این بخش علیرضا عصار گفتگویی با آن‌ها خواهد داشت که فضایی جدیدی را برای مخاطبین ایجاد خواهد کرد. همچنین، پس از پایان هر اجرا، مخاطبان این امکان را دارند که ترانه مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

گفتنی است؛ برنامه کنسرتینو یک تاک‌شو موسیقی محور و جذاب است که به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود.

در قسمت دوم این برنامه با حضور حامد بهداد یکی از اتفاقات جالب اجرای دو نفره عصار و بهداد بود که بخشی از آن را مشاهده می‌کنیم:

حضور حامد بهداد در نمایش خانگی

علیرضا عصار در این برنامه از اولین دیدارش با حامد بهداد گفت. دیداری برای ۲۵ سالِ قبل آن‌وقت‌ها «بهداد» دستیار رامبد جوان بوده و برای ساختِ یک موزیک ویدیو با «آریا عظیمی‌نژاد» همکاری داشته و از طریقِ آریا، قرارِ ملاقاتی با عصار می‌گذارد تا او خواننده‌ی آثاری شود که ساخته است. چند بیت از شعر را برای عصار می‌خواند و او، خواننده‌ی آن زمان جوان را دعوت به سکوت می‌کند: « این قطعات را هیچ‌کس نمی‌تواند جز خودت بخواند و اصلا نباید این اتفاق بیفتد.»

حامد بهداد در یک مصاحبه اختصاصی نیز در خصوص موسیقی مورد علاقه‌اش گفت: «به موسیقی بلوز علاقه‌مندم یه حال نامرئی درونش داره که با من خواناست؛ نمی‌دونم چرا صدای سرزمین من رو می‌ده».

وی ادامه داد: هرجا موسیقی منتشر می‌شود یک حال خوبی به مردم می‌رسد، مثل کویر خشکی که نیاز به بارش بارون دارد. شعر حافط در قرن هشتم بیشتر واسم امنیت داره چون به شعرش مسط بودم اما به دنبال شعری در قرن معاصرم اما تور ماهیگیریم پاره بوده!!!

«من قطعا بین خواندن و مردن خواندن را انتخاب می کنم»

حامد بهداد یکی از معدود بازیگرانی است که نه تنها در عرصه‌ی بازیگری و سینما بلکه در موسیقی از طرفداران زیادی برخوردار است؛ نکته‌ی قابل توجه این است که این طرفداران مختص به سنین خاصی نیستند و تمامی جامعه را در بر می‌گیرد و این مهم ترین ویژگی یک هنرمند (آرتیست) به شمار می‌رود.

وی در تمامی عرصه‌ها با بهترین عملکرد و بیانی صریح از عقاید شخصی‌اش همیشه در در قلب مخاطبین است تا جایی که می‌گوید: «من قطعا بین خواندن و مردن خواندن را انتخاب می‌کنم».

در پایان باید ببینیم این رویارویی جذاب هنرمندان خواننده با اجرای زنده چقدر در جذابیت این برنامه در بین مخاطبین تاثیرگذار خواهد بود.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha