کد خبر 256299
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

رمزگشایی از اعترافات ستاره سابق آبی‌ها:

باند کی‌روش قلعه‌نویی را در استقلال زمین زد؟!

باند کی‌روش قلعه‌نویی را در استقلال زمین زد؟!

مدافع سابق استقلال مدعی شد برخی از بازیکنان این تیم در لیگ چهاردهم عمداً در این مجموعه کم‌کاری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای باندبازی در فوتبال و کم‌کاری بازیکنان در تیم‌هایشان از موارد حاشیه‌ای است که بعضاً در فوتبال دنیا و ایران مطرح می‌شود و مسائلی از این دست معمولاً به شکل قطعی قابل اثبات یا رد نیست و همیشه به عنوان یک شائبه در ذهن مخاطبان فوتبال باقی می‌ماند.

یکی از مواردی که در فوتبال ایران مطرح شده و امیر قلعه‌نویی هم چند بار در سال‌های اخیر به آن اشاره کرده، ماجرای کم‌کاری برخی از بازیکنان در لیگ چهاردهم است. دو فصل بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر و زمانی که آبی‌ها با چهره‌ای متفاوت از تیم‌شان وارد لیگ شدند ابتدا نتایج قابل قبولی کسب کردند ولی بعد از مدتی نتایج تیم افت کرد و کم کم کار به جایی رسید که این تیم جایی در کورس قهرمانی بالای جدول نداشت و در پایان فصل هم سرمربی آبی‌پوشان از این تیم جدا شد و این پایان همکاری او با آبی‌ها تا امروز بود.

حالا هاشم بیک‌زاده در صحبت‌هایی این ادعا را تایید می‌کند.

بخشی از گفتگوی او را می‌خوانید:

* قلعه‌نویی که در سال‌هایی با استقلال کار می‌کرد می‌‎گفتند باندهایی بودند که علاقه نداشتند استقلال با قلعه‌نویی نتیجه بگیرد. شما به عنوان بازیکنی که با امیر قلعه‌‎نویی در استقلال بود، صادقانه بگویید باندی وجود داشت؟

آن موقع این چیزها بود. تقریباً مثلاً تیم ما تکه تکه شده بود. این بازیکن با دیگری رفیق بود. آن بازیکن با دیگری بود. در نهایت وقتی تیمی اینطور باشد به تیم، اسم آن و هوادارانش ضربه می‌خورد. او سعی می‌کرد که هر جا که کار می‌کند جلوی این حاشیه‌ها بایستد. اگر یادتان باشد خیلی‌ها را آن موقع اخراج کرد. اگر یادتان باشد خیلی‌ها هم تعهد دادند که آقا ما دیگر این کارها را نمی‌کنیم. این خبرها را نمی‌بریم و بیاوریم و این حرف‌ها را بزنیم. آن موقع این خبرها بود و این اتفاقات افتاد. اینقدر تلخ بود که اصلاً دوست ندارم به آن موقع برگردم و در موردش صحبت کنم.

* هوادار حق دارد در مورد تیمش خبر داشته باشد. شاید در آن مقطع اصلاً این امکان وجود نداشت که درباره شرایط تیم صحبت کرد. حتی به سود استقلال بود که آن زمان درباره این مسائل صحبت نشود اما الان مشکلی وجود ندارد.

آن موقع من صحبت کردم و گفتم زمانش که بشود کتاب آن را می‌نویسم. بعد آقای قلعه‌نویی مصاحبه کرد که آقا هاشم نمی‌خواهد کتاب بنویسی بیا حقایق را بگو. حالا گفتن و نام بردن اسم از لحاظ اخلاقی و حقوقی - قضایی درست نیست.

* بدون ذکر نام مسائل آن موقع را بگویید.

اتفاق (باند بازی) بود. خیلی‌ها می‌گفتند تو بیا با ما کار کن. اگر با ما باشی این مربی می‌رود و یک نفر دیگر می‌آید بعد تیم دست خودمان است.

* اینطور یعنی امیر قلعه‌نویی نتیجه نگیرد و مربی که مدنظر بعضی‌ها بود به استقلال بیایند؟

بله اینجوری بود. تا همین جا دیگر کافی است!

* چون به استقلال اشاره کردید در دهه ۹۰ که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود، خیلی رابطه خوبی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نداشت. یک جریانی این اعتقاد را داشت یا شائبه ایجاد شده بود که یکسری ملی‌پوشان در تیم استقلال برای امیر قلعه‌نویی خوب بازی نمی‌کنند. دلیل این موضوع هم علاقه و محبوبیت کی‌روش عنوان شده بود. به عنوان بازیکنی که از نزدیک شاهد ماجرا بودید آیا بازیکن ملی‌پوشی وجود داشت که بخواهد برای امیر قلعه‌نویی کم کاری کرده باشد؟

آن موقع هم وجود داشت. به نظرم بود.

* یعنی بازیکنی وجود داشت که به خاطر کی‌روش به امیر قلعه‌نویی خیانت کند؟ یعنی کم کاری کند؟

بود. این موضوع فقط در داخل زمین نبود، در بیرون زمین هم می‌توانست باشد.

* می‌توانید بدون ذکر نام با جزییات بیشتری به این مورد اشاره کنید؟

شما پرسیدید من هم تایید کردم. جزییات بیشتر نمی‌توانم بگویم.

استقلال در لیگ دوازدهم تیم پرمهره‌ای بود که ستاره‌های بزرگی مثل رحمتی، مجیدی، نکونام، منتظری، تیموریان و... را همزمان در ترکیب خود داشت و هدف این تیم هم قهرمانی در آسیا بود. آبی‌پوشان بعد از قهرمانی در لیگ دوازدهم، تا نیمه نهایی مسابقات رسیدند ولی با شکست مقابل اف سی سئول از رسیدن به فینال باز ماندند و در ادامه نتایج ضعیفی در لیگ سیزدهم کسب کردند. خداحافظی یک باره فرهاد مجیدی از میادین در کنار خروج غیر منتظره نکونام و منتظری از جمع آبی‌ها در میانه فصل و البته قطع همکاری با تیموریان باعث شد استقلال خالی از بازیکن شود و در مقاطع انتهایی فصل حتی برای چینش 11 بازیکن و 3 تعویض به مشکل خوردند و حتی در یک دیدار چون استقلال بازیکن تعویضی روی نیمکت نداشت، قصد داشتند از حسین حسینی گلر به عنوان بازیکن در خط هافبک استفاده کنند.

در نهایت فصل تمام شد استقلال تغییرات زیادی در جمع بازیکنانش ایجاد کرد و مهدی رحمتی هم به دلیل اختلاف با قلعه‌نویی جدا شد و به پیکان رفت و بازیکنان جدیدی به این تیم آمدند. حالا بیک زاده مدعی است برخی نفرات در آن مقطع برای ملی‌پوش شدن یا ماندن در استقلال کم کاری می‌کردند. اگرچه نامی از کسی برده نشده ولی می‌توان ملی‌پوشان استقلال را در آن مقطع با یک جستجوی ساده پیدا کرد. حال مشخص نیست این ادعاها تا چه میزان صحت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha