کد خبر 256287
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

معاون وزیر صمت خبر داد؛ 

رونمایی بسته خادم الرضا برای بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن  

رونمایی بسته خادم الرضا برای بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن  

معاون وزیر صمت از رونمایی هدیه خادم‌الرضا به بخش صنعت در روز ملی صنعت و معدن خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن گفت: دهه تولید و تجارت از یکم تا دهم تیر ادامه دارد و به روز ملی صنعت و معدن ختم می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود مراسم روز ملی صنعت و معدن با حضور رئیس‌جمهور شهید برگزار شود که متاسفانه نشد. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد برگزاری این مراسم گفت: هر سال این مراسم به همت سازمان صمت برگزار می‌شد اما با توجه به نام‌گذاری سال، قرار شد این رویداد و برنامه بزرگداشت دهه تولید و تجارت به تشکل های بخش صنعت واگذار شود. 

مقیمی در مورد تشکل‌های فعال در برگزاری این مراسم گفت: ۱۰ تشکل اعم از اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، خانه معدن ایران، اتاق اصناف تهران، انجمن مدیران صنایع و ... تشکل هایی هستند که در برگزاری این مراسم مشارکت دارند. 

وی از تکمیل ۹۰۰ فرم برای انتخاب برگزیدگان خبر داد و گفت: این ۹۰۰ فرم به کمیته منتخبین واصل شده و از میان این افراد ۶۰ نفر برگزیده خواهند شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن گفت: ما در سال ۱۴۰۳ با پیشنهاد وزیر صمت به رئیس جمهور شهید بنا داشتیم که طبق سنوات گذشته، بسته حمایتی و تشویقی را برای بخش صنعت و کسب و کار کشور رونمایی کنیم و خوشبختانه این پیشنهاد تایید و به وزارت صمت ابلاغ شد.

مقیمی ادامه داد: به دلیل شهادت رئیس جمهور، این بسته با حضور سرپرست ریاست جمهور رونمایی خواهد شد و هدیه رئیس جمهور به بخش کسب و کار و صنعت است. 

کاهش واحدهای صنعتی غیرفعال 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه سهم واحدهای غیرفعال در شهرک‌های صنعتی امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است گفت: این در حالی است که در گذشته این آمار ۱۷ درصد بود.

مقیمی گفت: از مجموع ۵۴ هزار واحد تولیدی حدود هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند و ۵۰ هزار طرح دیگر نیز در دست ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای را در راستای احیای نهضت واحدهای صنعتی را دنبال می‌کردیم و در کنار آن افزایش تولید و ظرفیت واحدهای تولیدی و نیمه فعال را نیز پیگیری کردیم، افزود: سه هزار و ۳۰۰ واحد را در سال ۱۴۰۳ به افزایش ظرفیت تولید خواهیم رساند که شامل تسهیلات، اتصال با واحدهای پیشران، زمینه‌های واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، تامین نیروی انسانی و سایر سیاست‌های مختلف خواهد شد.

به گفته مقیمی، یک هزار و ۵۰۰ واحد و طرح‌های در دست ساخت و ساز هستند که در تملک بانک‌هاست.

معاون وزیر صمت اعلام کرد: ۶۵ شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سطح کشور داریم.

ساخت شهرک‌های صنعتی مشترک با سایر کشورها 

معاون وزیر صمت به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم و آنها زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد.

مقیمی بیان کرد: در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشورهای مختلف پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر صمت درباره تامین برق صنایع گفت: محدودیت‌هایی از سمت وزارت نیرو ببه واحدهای صنعتی اعمال شده است، ضمن اینکه ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است تا به برق صنایع تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی ۲۴ مگاوات برق خورشیدی و ۶۱۳ مگاوات طرح‌های برقی در حال ساخت و ساز است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha