کد خبر 256227
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

تاکید بایدن بر حمایت آمریکا از اوکراین در سفر به پاریس

تاکید بایدن بر حمایت آمریکا از اوکراین در سفر به پاریس

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (شنبه) در حالی که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه میزبان او برای یک سفر رسمی در پاریس بود، بار دیگر بر حمایت کشورش از اوکراین برای مقابله با روسیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ پس از یک نشست خصوصی میان روسای جمهور فرانسه و آمریکا در بحبوحه جنگ در نوار غزه و جنگ اوکراین، امانوئل مکرون در نشستی مطبوعاتی در ابتدا از جو بایدن به خاطر ایفای «نقش حیاتی» آمریکا در کمک به کی‌یف برای مقابله با روسیه اظهار تشکر و همچنین از پیشنهاد صلحی که بایدن برای جنگ غزه مطرح کرده است، حمایت کرد.

سپس رئیس‌جمهوری ایالات متحده از «پیوند ناگسستنی» میان واشنگتن و پاریس صحبت کرد و از خبر امروز آزادی چهار اسیر صهیونیست نیز استقبال کرد.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز (شنبه) مدعی شد که در عملیات خود در مرکز اردوگاه النصیرات در نوار غزه توانسته است که چهار اسیر صهیونیست را آزاد کند و آنها در وضعیت خوبی هستند.

در حالی که این ادعای ارتش رژیم صهیونیستی هنوز از طرف مقاومت فلسطینی تایید نشده است، پایگاه خبری «آکسیوس» به تازگی به نقل از یک مقام ایالات متحده گزارش داد که یک یگان آمریکایی مسوول امور اسرای اسرائیلی، در عملیات آزادی چهار اسیر صهیونیست به رژیم اسرائیل کمک کرده است.

بایدن در ادامه گفت: «این هفته بار دیگر به جهان نشان دادیم که متحدان فرانسه و آمریکا چه قدرتی دارند و وقتی در کنار هم باشیم چه چیزهایی را می‌توانیم به دست آوریم».

بر اساس این گزارش، بایدن همچنین با اشاره به بسته کمک دفاعی ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین که کنگره پس از ماه‌ها کشمکش تصویب کرد، بر تعهد ایالات متحده به این تلاش‌های جنگی تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد: ولادیمیر پوتین در اوکراین متوقف نخواهد شد. تمام اروپا تهدید خواهد شد. ایالات متحده اجازه نمی‌دهد که این اتفاق بیفتد... ما در حمایت از اوکراین کنار نمی‌رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha