کد خبر 256224
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

هشدار سطح نارنجی در هرمزگان تا دوشنبه تمدید شد

هشدار سطح نارنجی در هرمزگان تا دوشنبه تمدید شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان و تداوم تندبادها و بارش‌های لحظه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به تمدید هشدار هواشناسی گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های جوی، هشدار سطح نارنجی که از عصر دیروز جمعه ۱۸ خردادماه صادرشده بود تا فردا تمدید شده و لازم است مردم استان همچنان نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنند.

حسن زاده با اشاره به مشخصات قبلی اعلام شده برای این سامانه جوی، بر تقویت بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان تاکید داشته و افزود: تا فردا یکشنبه شاهد تداوم تندبادهای لحظه‌ای و بارش‌های شدید ناگهانی همراه با رعدوبرق، تگرگ و گردوخاک خواهیم بود.

وی بارش‌های شدید تگرگ در بشاگرد و سیرمند حاجی آباد را از اثرات این سامانه دانست و گفت: تا فردا همچنان تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مناطق مرتفع بویژه در شهرستان بشاگرد است که ممکن است رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد و برق و گاهی با تگرگ همچنین تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک موقتی موجب غافلگیری و بروز حادثه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، همچنان محافظت از محصولات کشاورزی و آبزی پروری، سازه‌های آبخیزداری و لایروبی کانال‌ها را مهم برشمرد و بیان کرد: با توجه به افزایش تندبادهای لحظه‌ای در سواحل شرقی، بخش‌هایی از تنگه هرمز و دریای عمان، امکان محدودیت تردد دریایی وجود دارد و به دلیل پیش‌بینی بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها وجاری شدن روان آب‌ها، شهروندان لازم است از قرار گرفتن لحظه‌ای یا اتراق در بستر رودخانه‌ها و تردد در مسیر آب نماها به شدت خودداری کنند.

به گفته حسن‌زاده، چرای دام‌ها در دشت و دامنه کوه‌ها همچنین ورزش‌ها و تفریحات دریایی و فعالیت‌های کوهنوردی در بازه هشدار نارنجی هواشناسی باید به زمان دیگری موکول شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha