کد خبر 256202
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

تجربه گرمای تابستان در بهار/ تداوم داغی هوا در مازندران

تجربه گرمای تابستان در بهار/ تداوم داغی هوا در مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که هوای این استان از امروز تا پایان هفته جاری با روند افزایش همراه باشد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران از امروز شنبه تا روز سه شنبه صاف و دمای هوا نیز افزایشی خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و شامگاه سه شنبه در ارتفاعات نیمه غربی با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، از روز چهارشنبه تا آخر هفته جاری ارتفاعات استان به ویژه در نیمه غربی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز آسمان مازندران نیمه ابری با تداوم هوای گرم همراه خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، افزایش دمای هوای مازندران تا روز دوشنبه محسوس تر خواهد بود و از روزهای سه شنبه و چهارشنبه با یک تا ۲ درجه کاهش، شاهد تدوام هوای گرم در این استان خواهیم بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از امروز تا روز چهارشنبه بین ۲۹ تا ۳۳، در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت آب و هوای مازندران از امروز تا روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات غربی استان با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات غربی و مرکزی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۳۳.۳ و دلیر چالوس با ۲۴.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha