کد خبر 256134
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

امیدواری به المپیک با طوفان یزدانی؛

شیر ایرانی به پا خاست + هایلایت اختصاصی

شیر ایرانی به پا خاست + هایلایت اختصاصی

حسن یزدانی در میدان رسمی خود بعداز عمل جراحی کتف، به چهار پیروزی و مدال طلای تورنمنت مجارستان دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در پایان رقابت‌های کشتی آزاد رنکینگ مجارستان، حسن یزدانی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، مقابل ترنت هیدلی از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست اتهان راموس از پورتریکو را ۱۳ بر ۲ برد، سپس ایشیگورو از ژاپن را ۱۲ بر ۲ شکست داد و در نیمه نهایی نیز مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

به این ترتیب در پایان این رقابت‌ها، حسن یزدانی به مدال طلا رسید؛ عباس ابراهیم‌زاده در ۶۵ و عادل پناهیان در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و شهداد خسروی در وزن ۶۱ کیلوگرم و علی رضایی در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

موضوع مهم برای کشتی ایران و کادرفنی و فدراسیون در این تورنمنت، میزان سلامتی و آمادگی حسن یزدانی بود. چنانچه این کشتی‌گیر عنوان‌دار جهان و المپیک می‌توانست در بوداپست به کادرفنی ثابت کند که آمادگی فیزیکی خود را بعداز جراحی، بازیافته است، به پاریس اعزام می‌شد که این اطمینان حاصل شد. در غیراینصورت شانس به کامران قاسم‌پور همشهری جویباری او می‌رسید که در وزن بالاتر پشت سر امیرعلی آذرپیرا قرار گرفت و نتوانست دوبنده المپیک را بپوشد.

حذف دیوید تیلور در مسابقات انتخابی داخلی تیم ملی کشتی آمریکا بعداز شکست مقابل آرون بروکس، روحیه حسن یزدانی را بالاتر برده و باعث افزایش شانس کسب دومین طلای او در المپیک شده است. 

در زیر هایلایت کشتی‌های حسن یزدانی از ابتدا تا فینال را می‌بینید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha