کد خبر 256032
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

مرعشی اعلام کرد؛

جزئیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران درمکه و مدینه

جزئیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران درمکه و مدینه

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر که در عربستان بسر می‌برد، آخرین آمار خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائران ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مجموع خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده از ابتدای عملیات حج در ۲۴ اردیبهشت ماه تا غروب امروز جمعه (۱۸ خرداد) به زائران ایرانی در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه را بیش از ۱۶۷ هزار و ۴۰۰ مورد اعلام کرد.

بگفته وی خدمات درمانی ارائه شده به زائران بیش از ۱۳۴ هزار مورد در مکه و بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ مورد در مدینه بوده است.

وی افزود: تعداد ویزیت در درمانگاه‌های ایرانی در مکه و مدینه نیز نزدیک به ۲۲ هزار و ۷۴۳ مورد است و علاوه بر این ۵۳۰۴ مورد ویزیت تخصصی و ۶۷ هزار و ۳۲۶ مورد ویزیت هم در مطب‌های مجموعه‌های اقامتی از مراجعه کنندگان انجام شده است. همچنین ۸۰۲۷ مورد خدمات پاراکلینیک، ۵۵ هزار و ۵۳۱ مورد خدمات پرستاری و ۴۳۳۲ مورد خدمات مددکاری و امداد و انتقال برای زائران انجام شده است.

مرعشی گفت: در حال حاضر ۱۶ و ۳ بیمار در بیمارستان‌های عربستان در مکه و مدینه و ۲۰ بیمار دیگر هم در بیمارستان هلال احمر در مکه بستری و خدمات درمانی دریافت می‌کنند و ۲۹ بیمار هم در اورژانس بیمارستان هلال احمر در مکه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته مرعشی مرکز پزشکی حج و زیارت، شرایط جسمی زائران را مد نظر دارد و با توجه به گرمای هوا نکات لازم به آنان برای ایام تشریق اطلاع رسانی شده و به آنان توصیه شده است که نوشیدن مایعات فراوان را رعایت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

امسال ۳۸۰ نفر به عنوان کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در نظر گرفته شده‌اند که این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و … هلال احمر است که در مراکز متعدد در دو شهر مکه و مدینه مستقرشده و خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha