کد خبر 255984
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

خیبر می‌تواند یک الگو برای فوتبال ما باشد؛

سلام دوباره لرستان به لیگ برتر

سلام دوباره لرستان به لیگ برتر

استان لرستان که از خطه‌های فوتبال خیز کشورمان محسوب می‌شود بعد از سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران صاحب سهمیه است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فوتبال لرستان که مهد پرورش ستاره‌های زیادی بوده است و نفراتی از جمله علیرضا بیرانوند و وحید امیری از این خطه همچنان در سطح اول فوتبال ایران مشغول به فعالیت هستند، متاسفانه در عرصه تیم داری تا کنون حضور پررنگ و موفقی در فوتبال ایران نداشته است. 

سال‌ها پیش تیمی تحت عنوان گهر دورود لیگ برتری شد و خیلی زود از همان مسیری که آمد برگشت و در فوتبال ایران محو شد. نبود امکانات و شرایط مالی و زمین تمرین مناسب باعث شد این تیم که علاقه‌مندان زیادی را هم هر هفته به ورزشگاه می‌کشاند خیلی زود سهمیه لیگ برتری خودش را از دست بدهد و این تنها ردپای استان لرستان در تاریخ لیگ برتر بود. 

اما خبر خوش اینکه یک تیم لرستانی دیگر فصل بعد در لیگ برتر فوتبال ایران حضور خواهد داشت. 

تیم فوتبال خیبر خرم آباد در ادامه درخشش خود در لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد. این تیم در چارچوب هفته سی و سوم لیگ یک موفق شد با پیروزی چهار بر یک مقابل اریو اسلامشهر به لیگ برتر ایران صعود کند.

خیبر در این بازی با دبل حمیدرضا طاهرخانی و گل‌های فرید امیری و علیرضا دغاغله موفق شد پیروزی بزرگ را کسب کند تا صعودش مسجل شود.

نکته جالب در مورد خیبر اینکه آنها با این برد اختلاف خود را با نزدیکترین تعقیب‌کننده به شش امتیاز افزایش دادند تا قهرمانی خود را نیز قطعی کنند.

شاگردان مهاجری در حالی صعود بزرگ خود را مسجل کردند که با این صعود، برای اولین بار خرم آباد را صاحب تیم لیگ برتری می‌کنند و برای نخستین بار بعد از گهر درود، استان لرستان را به لیگ برتر می‌رساند.

این تیم با یک مدیریت درست و اصولی و کادرفنی با تجربه و کاربلد، مسیر پیوسته و موفقی را از ابتدا در لیگ دسته اول طی کرد و با انجام بازی‌های فنی سطح بالا در نهایت به آنچه استحقاقش را داشت رسید و از مدت‌ها قبل مسجل بود که این تیم اگر هم قهرمان نشود، یکی از دو سهمیه لیگ برتری را به خودش اختصاص خواهد داد. 

شاگردان رضا مهاجری مسیر آهسته و پیوسته‌ای برای محقق کردن هدف خود داشتند و حالا سال آینده با حضور پررنگ خودشان در لیگ برتر به همراه هوادارن پرشور لرستانی یکی از تیم‌های جذاب لیگ برتر را تشکیل خواهند داد. 

خیبر خرم آباد که تیم سبزپوش فوتبال ایران محسوب می‌شود، حالا خود را آماده حضور در نقل و انتقالات تابستانی خواهد کرد و به عنوان تیم خصوصی، احتمالا باشگاهی خبرساز خواهد شد.

ظاهراً اوضاع مالی باشگاه خیبر برخلاف گهر مناسب است و می‌تواند تیمی در خور رقابت در لیگ برتر تشکیل داده و اگر مسیر درست و مناسبی را با یک برنامه ریزی مدون طی کنند می‌توانند مثل شمس آذر قزوین در لیگ برتر هم حرفی برای گفتن داشته باشند و نه تنها خطر سقوط مجدد را احساس نکنند، که حتی یقه تیم‌های مدعی را هم بتوانند بگیرند. 

این تیم می‌تواند الگوی مناسبی برای شهرهای فوتبال خیز ما باشد تا مسیری باز شد و در آینده خطه‌هایی از ایران که مهد فوتبال هستند و علاقه مندان زیادی هم دارند سهمیه لیگ برتری داشته باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha