کد خبر 255841
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

دهقان در گفتگو با حیات:

بی‌طرفی دولت در انتخابات شامل همه کارکنان و مدیران دولتی می‌شود/ استفاده از امکانات دولتی برای حمایت از کاندیدا جرم است

بی‌طرفی دولت در انتخابات شامل همه کارکنان و مدیران دولتی می‌شود/ استفاده از امکانات دولتی برای حمایت از کاندیدا جرم است

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: اعلام شده است که دولت، مقامات دولتی، کارکنان دولتی و مقامات بخش‌های عمومی خیلی مراقبت کنند که دولت و حتی نامزدها متهم نشوند به اینکه از امکانات دولتی و جایگاه مقامات دولتی استفاده می‌کنند تا از کسی حمایت کنند که اگر اتفاق بیفتد خلاف قانون است.

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات درمورد اقدامات این معاونت برای انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: صداوسیما، رسانه‌ها و بویژه فضایی که بعد از شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان بوجود آمد، بستر را برای یک انتخابات پرشور فراهم کرده است.

دهقان بیان کرد: با غلیان احساسات مردم در عزاداری رئیس‌جمهور شهید، امیدوارم فضایی بوجود بیاید که مشارکت قابل قبول و پرشوری را در انتخابات داشته باشیم.

وی افزود: از نظر اینکه مردم به برگزاری انتخابات سالم اعتماد کنند، وظایفی داریم و کتبا قانون را مورد توجه قرار دادیم تا بخشنامه شود و اعلام کردیم که همه اجزای دولت، کارکنان ، بویژه مقامات دولتی مراقبت کنند به نفع یا ضرر هیچ کاندیدای اقدامی نباید داشته باشند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری تاکید کرد: در زمینه انتخابات بی طرفی دولت صرفا بی طرفی وزارت کشور نیست، بلکه بی طرفی همه کارکنان دولت را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کارکنان دولت تمایل دارند اقدام انتخاباتی انجام دهند این حق برای آن‌های در نظر گرفته شده اما باید مرخصی بگیرند و نباید در زمان ساعت اداری فعالیت انتخاباتی انجام دهند یا از نامزدی حمایت کنند و از امکانات دولتی و عمومی نباید به هیچ وجه به نفع کاندیدایی استفاده کنند.

دهقان گفت: رعایت این موارد اعتماد مردم را برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور افزایش می‌دهد و امیدوارم این موارد از طریق بخشنامه‌ای از طرف سرپرست محترم ریاست جمهوری به همه کارکنان دولت اعلام شود.

وی افزود: قبلا اعلام شده که دولت، مقامات دولتی، کارکنان دولتی و مقامات بخش‌های عمومی خیلی مراقبت کنند که دولت و حتی نامزدها متهم نشوند به اینکه از امکانات دولتی و جایگاه مقامات دولتی استفاده می‌کنند تا از کسی حمایت کنند که اگر اتفاق بیفتد خلاف قانون است.

دهقان خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی دولت‌های گذشته هنگام انتخابات استفاده‌ از امکانات دولتی اتفاق افتاد و برخی وزرا و مدیران به دادگستری فراخوانده شدند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: هرچند در گذشته مهربانی نسبت به این افراد منجر به اقدام نهایی و صدور حکم علیه آن‌ها نشد، اما قانون این مسئله را تبیین کرده و حمایت از نامزدها و استفاده از امکانات عمومی‌ و دولتی برای حمایت از کاندیدا را جرم تلقی کرده است و باید همه در این زمینه مراقبت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha