کد خبر 255824
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵

نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار کرد؛

قطعنامه شورای حکام «اثر مخربی» بر تعاملات آینده دارد

قطعنامه شورای حکام «اثر مخربی» بر تعاملات آینده دارد

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام به المانیتور گفت: در قطعنامه «اثر مخربی» بر تعامل آینده خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دفتر نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک خاطرنشان کرد: تصمیم کشورهای غربی هم عجولانه و هم غیرعاقلانه بود. بی شک بر روند تعامل دیپلماتیک و همکاری های سازنده تأثیر مخربی می‌گذارد.

نماینده ایران در ادامه تاکید داشت که تروئیکای اروپایی مسئول هرگونه عواقبی است که از صدور این قطعنامه نشات گرفته خواهد شد.

وی با استقبال از بازدید رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایران عنوان داشت که این سفر مسیر را برای همکاری و رسیدن به شرایط بهتر هموار خواهد کرد.

نماینده ایران در جلسه شورای حکام با اشاره به اینکه صدور قطعنامه ضدایرانی هیچ توجیه فنی و قانونی ندارد، تاکید کرد که تصویب این قطعنامه بدون در نظر گرفتن تعاملات کنونی ایران و آژانس اتمی انجام گرفته است.

دیپلمات ارشد ایران عنوان کرد که همکاری ایران و آژانس اتمی باعث شده که تا بدین لحظه مسئله پیدا شدن ذرات اورانیوم در یکی از مکان‌های اعلام نشده حل‌وفصل شود.

وی اظهار داشت که اخراج برخی از بازرسان آژانس اتمی از ایران در توانایی این آژانس در نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران خللی وارد نخواهد کرد.

نماینده ایران بار دیگر  در طی سخنرانی خود تاکید کرد که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای ایران ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha