کد خبر 255796
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳

دبیرکل سازمان ملل:

هر دلار سرمایه گذاری در اکوسیستم ۳۰ دلار سود اقتصادی ایجاد می‌کند

هر دلار سرمایه گذاری در اکوسیستم ۳۰ دلار سود اقتصادی ایجاد می‌کند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی محیط زیست گفت: هر دلاری که در بازسازی اکوسیستم سرمایه گذاری می شود تا ۳۰ دلار سود اقتصادی ایجاد می کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ملل روز چهارشنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی محیط زیست افزود: شعار امسال روز جهانی محیط زیست «احیای زمین، بیابان زایی و مقاوم سازی در برابر خشکسالی» است.

او افزود: انسانیت به زمین وابسته است. با این حال، در سراسر جهان، ترکیبی سمی از آلودگی، تنش آب و هوا، و نابودی تنوع زیستی، زمین های سالم را به بیابان و اکوسیستم های پررونق را به مناطق بایر تبدیل می کند. آنها جنگل ها و علفزارها را نابود می کنند و قدرت زمین برای حمایت از اکوسیستم ها، کشاورزی و جوامع بچرا تضعیف می کنند

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: این بدان معناست که محصولات زراعی رشد نمی کنند، منابع آب ناپدید می‌شوند، اقتصادها ضعیف می‌شوند، و جوامع در معرض خطر قرار می‌گیرند. فقیرترین ها بیشترین آسیب را خواهند دید. توسعه پایدار با مشکل مواجه است.

گوترش تاکید کرد: ما در یک چرخه مرگبار گرفتار شده ایم. استفاده از زمین مسئول ۱۱ درصد از انتشار دی اکسید کربن است که سیاره ما را گرم می کند. زمان توقف این روش ها است.

ارشدترین مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: کشورها باید به تمام تعهدات خود برای احیای اکوسیستم ها و زمین های تخریب شده و تحت چارچوب تنوع زیستی جهانی کونمینگ-مونترال عمل کنند. آن‌ها باید از برنامه‌های اقدام ملی جدید آب‌وهوایی خود برای تعیین چگونگی توقف و معکوس کردن جنگل‌زدایی تا سال ۲۰۳۰ استفاده کنند. ما باید با جدیت برای حمایت از کشورهای در حال توسعه جهت انطباق با آب‌وهوای متشنج، حفاظت از طبیعت و توسعه پایدار، تلاش کنیم.

او اضافه کرد: انفعال بسیار گران تمام خواهد اما اقدام سریع و موثر منطقی اقتصادی است. هر دلاری که در بازسازی اکوسیستم سرمایه گذاری می شود تا ۳۰ دلار سود اقتصادی ایجاد می کند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما نسل بازسازی هستیم. بیایید با هم آینده ای پایدار برای زمین و برای بشریت بسازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha