کد خبر 255689
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) در پاریس برگزار شد

مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) در پاریس برگزار شد

مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سال رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، در این مراسم که عصر امروز یک شنبه در یکی از ساختمان های وابسته به سفارت کشورمان برگزار گردید، شماری  از ایرانیان مقیم، دانشجویان، نمایندگان جوامع اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی، همچنین مسئولان نهاد های کشورمان در فرانسه شرکت داشتند.

 محمد امین نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه طی سخنانی ضمن تشکر از حاضران، اظهار داشت: امام خمینی ره انگیزه و هدفی جز پیاده کردن احکام ‌اسلام و همچنین تامین استقلال و حاکمیت مردم بر سرنوشتشان نداشت.

سفیر کشورمان در فرانسه اضافه کرد: امام حرکت و نهضت خود را در شرایطی شروع کرد که زمان کمی از کودتای ننگین و خفت بار  ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گذشته بود.در همین ایام بود که امام مخالفت خود را با نظام استکباری اعلام کرد.

وی افزود: در سال های منتهی به انقلاب بزرگ اسلامی و زمانی که تقریبا صدای بلندی از انقلاب در جامعه شنیده نمی شد، امام  با ارسال پیام های بیداری بخش خود، مردم را به حرکت درآورد و مردم به پیام ایشان  لبیک گفتند.اینگونه بود که به فاصله کوتاهی یکی از بزرگ‌ترین و مسالمت آمیزترین  انقلاب های قرن رقم خورد.

وی افزود: امام خمینی توانست با رهبری منحصر بفرد و مجاهدت خود کشور را از طوفان های سهمگین سال های اول عمر جمهوری اسلامی ایران عبور داده و به ساحل امن و نجات برساند.

سفیر کشورمان در ادامه اضافه‌ کرد: امام ره پس از خود انقلاب را به خلف صالح خود و به کسی سپرد که امروز باعث عزت و سر بلندی نه تنها ملت ایران بلکه مسلمانان و مستضعفین جهان شده است و همه این ها به برکت وجود امام عزیزمان می باشد.

سفیر کشورمان در فرانسه در بخش پایانی صحبت های خود گفت: امام خمینی ره فقط متعلق و برای ما ایرانی ها نبود، بلکه حرکت و آرمان او برای تمام مسلمانان و تمام انسان ها بود و حوادث اخیر در جهان نیز صحت هرچه بیشتر تشخیص و مسیر حرکت وی را نشان می دهد.

لازم به ذکر است که در این مراسم نمایندگان تشکل های اسلامی نیز در بیاناتی به توصیف شخصیت منحصر بفرد امام خمینی ره به عنوان مصلح و انقلابی و مجاهد راه خدا و آزادی و عزت بشریت پرداخته و با آرمان های بلند ایشان و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای تجدید پیمان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha