کد خبر 255538
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

نام‌نویسی ۳ زن و ۴۰ مرد در روز پایانی؛

روز پنجم از ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری/ قاضی‌زاده هاشمی، قالیباف، بذرپاش و جهانگیری آمدند، رضایی و مخبر نیامدند

روز پنجم از ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری/ قاضی‌زاده هاشمی، قالیباف، بذرپاش و جهانگیری آمدند، رضایی و مخبر نیامدند

ثبت‌نام سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف، مهرداد بذرپاش، اسحاق جهانگیری، صولت مرتضوی، علی نیکزاد، نام‌نویسی ۳ کاندیدای زن، حضور پر تعداد وزرای دولت‌های گذشته و نمایندگان ادوار مجلس، انصراف محسن رضایی و سعید محمد از اتفاقات مهم روز پایانی ثبت‌نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

به گزارش گروه سیاسی حیات، پنجمین و آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه ۱۳ خردادماه در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

ستاد انتخابات کشور از کاندیداها خواسته است اگر حائز شرایط قانونی هستند، در این مدت برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

۲۸۷ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند

سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور، پس از پایان نام نویسی‌ها در جمع خبرنگاران گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از این هفت روز شورای نگهبان فرصت بررسی وضعیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات را دارد تا در نهایت اسامی کاندیداهای انتخابات اعلام شود. (متن کامل این مصاحبه را اینجا بخوانید)

پایان فرایند ثبت‌نام و بسته شدن درب‌های ستاد انتخابات

فرایند ثبت‌نام از داوطلبین شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه آغاز شده بود، ساعت ۱۸ روز دوشنبه چهاردهم خردادماه به پایان رسید و درب‌های ستاد انتخابات کشور بسته شد.

امروز ۴۳ نفر در انتخابات فراید ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را انجام دادند. در مجموع در این پنج روز، ۸۰ نفر برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام سومین زن در روز پنجم انتخابات

رفعت بیات نماینده حوزه انتخابیه زنجان و طارم در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

نایب رئیس مجلس هم ثبت‌نام کرد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و پس از انجام فرایند قانونی، جهت حضور در این انتخابات، ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمده‌ام در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر با عمل پافشاری کنم.

وزیر کار هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (دوشنبه) در آخرین لحظات فرصت ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری، برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: به روز رسانی و تقویت یارانه‌ها تحرک در اشتغال کاهش بیکاری ارتباط موثر و عزتمندان با دنیا خصوصاً همسایگان نتیجه و گواه تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در دولت مردمی است.

انصراف محسن رضایی از کاندیداتوری

محسن رضایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این مقطع حساس قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و همت خود را صرف اجماع سازی و کمک به دولت آینده می‌نماید و به‌زودی در این خصوص با مردم صحبت خواهد کرد. متن کامل این اطلاعیه را اینجا بخوانید.

ثبت‌نام نماینده پیشین نیشابور

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، نماینده حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد. وی همچنین در دولت دوازدهم مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌ است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی ثبت‌نام کرد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تا این لحظه منتظر حضور افرادی همچون آقای مخبر بودم و با توجه به نیامدن ایشان تا این لحظه، برای ثبت‌نام حضور پیدا کردم. البته در صورت حضور آقای مخبر به نفع ایشان کنار می‌روم.

ثبت‌نام بذرپاش در انتخابات ریاست جمهوری

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم عصر امروز با حضور در محل ستاد انتخابات کشور، جهت حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت سیدالشهدای خدمت را تسلیت عرض می‌کنم. آمده‌ام بگویم قرار من با رییس جمهور شهید هنوز برقرار است. شهید زنده است و هنوز خللی در عهدمان ایجاد نشده است.

ثبت‌نام رئیس سازمان برنامه و بودجه در انتخابات ثبت‌نام کرد

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و در ادامه، فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد ایران سه سال پیاپی رشد بالای ۵ درصد را تجربه می‌کند، موانع تولیدی برداشته شده است و شروع کسب و کار برای آحاد مردم تسهیل می‌شود.

وزیر راه سابق هم ثبت‌نام کرد

عباس آخوندی وزیر شهرسازی دولت گذشته، با حضور در ستاد انتخابات کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی، وزیر راه و شهرسازی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده و همچنین استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران گفت: به گمان من انتخابات ۱۴۰۳ باید تبدیل به میدان رقابت گفتمان‌ها شود. انتخابات و دولت ملی برآمده از آن می‌تواند برای تصحیح مسیر باشد تا ملت ایران در یک فرایند تاریخی و با صبوری به مسیر توسعه بازگردد.

ثبت‌نام نماینده تهران در انتخابات ریاست جمهوری

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی در دوره‌های پنجم و یازدهم، به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه وارد مجلس شده بود.

ثبت‌نام نماینده پیشین زنجان

علی وقفچی، نماینده نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان است، با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات، در جمع خبرنگاران گفت: اگر امروز دنیا بحران‌های بزرگی را که دارد به دلیل این است که از انسانیت به دور است و امیدواریم با دست به دست هم دادن تلاش کنیم با ایجاد عدالت اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی علمی و سایر زمینه‌ها برسیم.

سفیر سابق ایران در سوریه ثبت‌نام کرد

حجت الاسلام سیداحمد موسوی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و سفیر سابق کشورمان در سوریه جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و در ادامه و با تکمیل فرایند ثبت‌نام، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: خدا می‌گوید مسوولیت به فرد کاربلد و پاکدست باید سپرده شود. در سطح پایین‌تر مدیریت حضرت موسی و چند گوسفند مورد اشاره قرار گرفته است. چه برای اداره کشور چه اداره چند گوسفند را باید به افراد کاربلد سپرد.

ثبت‌نام رئیس سابق بنیاد مسکن

اکبر نیکزاد، رئیس سابق بنیاد مسکن جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و پس از دقایقی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

ثبت‌نام نماینده پیشین خرم‌آباد

عبدالرحیم بهاروند، نماینده حوزه انتخابیه خرم‌آباد در ششمین مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور در محل انتخابات کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

رئیس مجلس، کاندیدای ریاست جمهوری شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی هم اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است و علاوه بر سابقه نمایندگی و ریاست مجلس در دوره یازدهم، سابقه فعالیت به عنوان شهردار تهران (از شهریور ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۶)، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه را در کارنامه سوابق خود دارد.

وی بعد از پایان روند ثبت نام خود به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مشاهده صحنه انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدی و راهکارهای حل مشکلات، دعوت اکثریت نمایندگان محترم و تکلیف کردن جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا که آن‌ها را امین و یاور خود و کشور می‌دانم و همچنین دعوت گسترده چهره‌های سیاسی برجسته جبهه انقلاب، بنده را به جمع‌بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب این انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مسائل اقتصادی مردم در دولت مردمی و مجلس انقلابی شروع کرده‌ایم و به زمان ثمردهی رسیده است، ناتمام می‌ماند.

یک زن دیگر داوطلب نامزدی در انتخابات شد

هاجر چنارانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به‌منظور شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل وزارت کشور حضور یافت و داوطلب نامزدی در انتخابات شد. وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی است، نماینده پیشین حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه، در دوره‌های دهم و یازدهم، مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی بعد از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح مواضع خود، اظهار کرد: با توجه به عملکرد سابق خود اطمینان دارم می‌توانیم با عزم راسخ دولت انقلابی بر پایه آشتی ملی میان احزاب و گروه‌های سیاسی را تشکیل دهیم.

ثبت‌نام معاون وزارت کار

ضرغام صادقی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت کار، به‌منظور ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل ساختمان وزارت کشور حضور یافت و ثبت‌نام خود را تکمیل کرد.

وی نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز ار استان فارس و عضو کمیسیون اجتماعی آن دوره مجلس بود.

ثبت‌نام قطعی ۲۲ نفر تا ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه روز پایانی

محمد اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات در ظهر آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پرتردد ترین روز ثبت نام را داشتیم، تعداد ۸۶ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه داشتند که از این میان از ۲۲ نفر از آنها ثبت‌نام به عمل آمد.

وی افزود: از این تعداد یک نفر خانم و ۲۱ نفر آقا بودند و در مجموع ۵۹ داوطلب تا این ساعت داشتیم که ۲۱۳ نفر مراجعه کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات اسامی زیر را به‌عنوان نفراتی که ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه روز دوشنبه ۱۴ خردادماه ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرد:

اسحاق جهانگیری، محمد رویانیان، سیدحمیده زرآبادی، مهدی شیخ، حسین گروسی، حسن نوروزی، محمد وحدتی، وحید جلال‌زاده، اردشیر مطهری، محمدرضا اسکندری، حمید کریمی، علیرضا ورناصری، علی آذری، محمد ناظمی‌اردکانی، سیدقاسم جاسمی، حسن کامران دستجردی، حسن سبحانی، احمد اکبری، الیاس نادران، محمد علی وکیلی، محسن کوهکن، محمدحسن نامی

اعلام کاندیداتوری وزیر سابق اقتصاد

سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. وی که نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی ایران محسوب می‌شود، در هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هم عضویت دارد.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم بزرگ حادثه اخیر دو پیام داشت؛ اول ظرفیت بزرگ فرهنگی مردم که حکمرانان را دوست داشته و دوم اینکه نشان داد حتی فقدان رئیس جمهور با حضور رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند سبب خلل در حکمرانی شود.

وزیر کشور دولت نهم هم ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور دولت نهم و وزیر دادگستری دولت یازدهم، عصر امروز وارد وزارت کشور شد و برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی که در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را برعهده داشت، درحال حاضر دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و مدرس دانشگاه امام صادق است.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نام دولتش «دولت قرار» است، گفت: ️امروز کسی با شما سخن می‌گوید که می‌تواند در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خرد و کلان داخلی و خارجی آشناست. کسی که شهر به شهر ایران عزیز را دیده و مسائل و چالش‌های نظام ایران را می‌شناسد.

انصراف سعید محمد و محسن هاشمی

در پی انتشار اخبار متعدد در فضای مجازی مبنی بر حضور سعید محمد در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، وی با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) خبر داد که در این دوره تکلیفی به گردن ندارم و از ثبت‌نام امتناع کردم.

در بخشی از توئیت سعید محمد آمده است: اکنون در آستانه انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری، با بررسی فرمایشات مقام معظم رهبری و ارزیابی از سیل متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان که از سلایق سیاسی مختلف می‌باشند احساس می‌کنم در این دوره تکلیفی به گردن ندارم و از ثبت‌نام امتناع کردم، البته مطمئنم که مردم آگاه و شریف ایران ان‌شاءالله با مشارکت حداکثری رئیس جمهور چهاردهم را با پشتوانه قوی انتخاب خواهند کرد. ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جمهور چهاردهم و آمادگی برای کمک همه جانبه برای موفقیت دولت بعدی، امیدوارم خداوند متعال سرزمینم را از فقر و فساد و تبعیض به دور دارد و در پناه خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت آینده خوبی برای مردم سرزمینم آرزومندم.

از سوی دیگر، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نخواهد کرد.

ثبت‌نام یک نماینده دیگر

اصغر سلیمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد. وی نماینده پیشین مردم سمیرم، در دهمین و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و در دوره یازدهم مجلس، در کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت داشت.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: در توزیع منابع نباید به استان‌های برخوردار صرفاً نگاه کرد. رئیس جمهور نمی‌تواند تمام مشکلات کشور را در طول ۴ سال حل کند، اما اگر شاخص‌بندی و اولویت‌بندی کند قطعاً می‌تواند خیلی از مسائل و مشکلات را حل کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران هم آمد

محمدحسن نامی، رئیس ستاد مدیریت بحران جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

رئیس اندیشکده جنگ نرم هم کاندیدا شد

علیرضا افشار، رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. فرمانده نیروی مقاومت بسیج، فرمانده دانشگاه امام حسین (ع)، ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت‌های نهم و دهم از مسئولیت‌های مهم پیشین وی است.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: مدیریت اجرایی کشور باید دارای تخصص‌های چند جانبه باشد زیرا که مسائل بین بخشی است. مدیری موفق است که بتواند دستگاه‌ها را با یکدیگر پیش ببرد.

ثبت‌نام وزیر پیشین علوم در انتخابات

محمدمهدی زاهدی، وزیر پیشین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نخست محمود احمدی‌نژاد، عصر امروز چهاردهم خردادماه، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

وی نماینده دوره‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور بوده و ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته است.

نماینده پیشین لنجان هم ثبت‌نام کرد

محسن کوهکن نماینده ادوار مجلس و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به‌منظور ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور یافت و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی نماینده حوزه انتخابیه لنجان از استان اصفهان، در دوره چهارم، هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ثبت‌نام نماینده پیشین پایتخت

محمدعلی وکیلی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و نامزد داوطلبی در این دوره از انتخابات شد. وی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی پس از تکمیل ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: تصمیم درست یعنی درس گرفتن از گذشته و نه گفتن به اشتباهات. این کشور نیاز به شنیدن، فهمیدن و دخیل کردن مردم در امور با هر طرز تفکری دارد. باید ایران را از خطر زیست پذیری نجات داد و زمینه واگذاری قدرت به متخصصان را تأمین کرد.

نام‌نویسی نماینده پیشین تهران در انتخابات

حجت‌الاسلام مهدی شیخ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و دکترای مدرسی معارف اسلامی است.

وی پس از تکمیل ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در عرصه اجرا مهمترین امر برای تحقق هر برنامه‌ای مشارکت هر چه بیشتر مردم از طریق شیوه‌های نوین اقتصادی است. در گزینش مدیران ملاک اصلی من برنامه و توان اجرایی آنها خواهد بود.

یک نماینده دیگر ثبت‌نام کرد

حسین گروسی، نماینده پیشین حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی پس از تکمیل ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود، اظهار کرد: عرصه اجرا قطعاً نیازمند افرادی است که بتوانند در حوزه اجرایی تصمیمات صحیح اتخاذ کنند. بنده افتخار داشتم در سمت‌های اجرایی در خدمت ایران اسلامی باشم. از بخشداری و فرمانداری تا مجلس شورای اسلامی اقدام کردم.

رویانیان داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد

محمد رویانیان، نماینده رئیس سابق پلیس راهور و مدیرعامل پیشین پرسپولیس صبح امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و فرآیند ثبت نام خود در انتخابات را تکمیل کرد.

وی پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: باید ایران قوی با تکیه بر مردم بزرگ کشورمان و تاریخ گویای چند هزار ساله کشورمان بنا کنیم. معتقدم باید نظام مدیریتی کشور تغییر کند. باید اقتصاد کشور کاملاً مردمی شود.

نماینده پیشین بهارستان هم ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده دوره‌های هشتم، دهم و یازدهم حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان ظهر امروز به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی که نام دولت خود را شهادت و ایثار نامید، پس از ثبت‌نام در انتخابات، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران ۲۷ تریلیون دلار منابع طبیعی و معدنی سرمایه دارد. پنجمین کشور از نظر سرمایه های طبیعی و معدنی اما رتبه ۱۲۸ کشورهای جهان از نظر فقر هستیم. (متن کامل صحبت‌های وی را اینجا بخوانید)

ثبت‌نام نماینده مجلس دهم

محمد وحدتی هلان، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی حوزه انتخابیه بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی، به منظور ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و داوطلب نامزدی در این دوره از انتخابات شد.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با توسعه دیپلماسی بین‌المللی و ارتباط با تمام کشورهای جهان به جز اسراییل منحوس موجبات توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گشته و با محو باقیمانده تحریم‌ها باعث تقویت حرکت‌های نوپدید جهان برای مبارزه با استکبار جهانی خواهیم شد.

جهانگیری ثبت‌نام کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم امروز (دوشنبه) جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

جهانگیری پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: مردم ایران همواره در پی آزادی و پیشرفت بودند و در تمام این سال‌ها تلاش شد تا این اهداف محقق شود و علی رغم همه تلاش‌ها امروز کشور در شرایط خوبی نیست. حال ایران خوب نیست و تمام دستاوردها نتوانسته احساس بالندگی و رشد اقتصادی را ایجاد کند. (متن کامل صحبت‌های وی را اینجا بخوانید)

یک نماینده دیگر ادوار هم ثبت‌نام کرد

وحید جلال‌زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و ثبت نام خود را تکمیل کرد. وی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده ارومیه انتخاب شده بود که از سال ۱۴۰۰ تا پایان مجلس یازدهم، سمت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.

وی پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در تشریح مواضع خود، اظهار کرد: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به دولتی بستند که با میثاق با امام راحل پیشرفت همه جانبه و قابل لمس به ویژه در مسائل معیشتی برسد.

وزیر کشاورزی دولت نهم هم ثبت‌نام کرد

محمدرضا اسکندری وزیر کشاورزی دولت نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی که دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کشاورزی از دانشگاه چمران است، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در کابینه نخست محمود احمدی‌نژاد، به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کرد.

نماینده قوچان برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس صبح امروز (دوشنبه) برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرد.

وی در یازدهمین و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده است.

ثبت‌نام هفتمین نماینده ادوار در روز پنجم

حمید کریمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی نماینده حوزه انتخابیه ایلام در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بوده‌ است.

یک نماینده دیگر ادوار مجلس ثبت‌نام کرد

علیرضا ورناصری قندعلی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی، نماینده مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

ثبت‌نام وزیر دولت نهم برای انتخابات ریاست‌جمهوری

محمد ناظمی اردکانی، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی پیش از این در دولت اول محمود احمدی‌نژاد وزیر تعاون بود.

وی بعد از ثبت‌نام به‌عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست در جمع خبرنگاران گفت: لازم است برای اینکه مردم طعم شیرین حکمرانی اسلامی را حس کنند، در چارچوب قانون اساسی، ایجاد تحول در نظام حکمرانی کنیم. به اصول ۶ گانه حکمرانی یعنی عدالت ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت، قانونمداری و مبارزه با فساد باید تأکید کرد.

یک نماینده دیگر ادوار مجلس هم ثبت‌نام کرد

حسن کامران دستجردی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی در دوره‌های چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم و دهم نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

دومین بانویی که ثبت‌نام کرد، کیست؟

سیدحمیده زرآبادی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز نامزد داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری شد. وی که نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، دارای کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق – مکاترونیک است. وی پس از زهره الهیان، به عنوان دومین زن داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات لقب گرفت.

این داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران گفت: اهتمام به انسجام ملی و به حساب آوردن همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها، اقوام، مذاهب، طبقات و گروه‌های اجتماعی از برنامه‌هایم است. تعهد، تخصص، شجاعت، شفافیت، اراده به توسعه ایران و اولویت بخشیدن به منافع ملی معیارهایم برای انتخاب افراد در دولت خواهند بود.

اعلام کاندیداتوری نماینده پیشین کرمانشاه

سیدقاسم جاسمی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد. وی نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه کرمانشاه در استان کرمانشاه بود.

وی پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایلی که به خودم اجازه دادم در این دوره از انتخابات شرکت کنم این است که ما در یک دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی ناظر بر اعمال دولت بودیم و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس بودم و من را به اسم می‌شناسند.

ثبت‌نام یک نماینده ادوار مجلس

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی که دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی، نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم دامغان بود.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با اشاره به مشکلاتی که به گفته وی کشور با آن روبرو است، گفت: الزام به اعمال ریاست قوه مجریه را صرفاً از مسیر حداقل اجرای همه اصول قانون اساسی، تنها راه مسالمت آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همدلی و همراهی مردم صبور ایران طی یک برنامه منضبط و نفسگیر میان مدت، نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود کشور را مقدمتاً کاهش و سپس کنترل کند. (متن کامل صحبت‌های وی را اینجا بخوانید)

کاندیدای دوم از حوزه علمیه قم آمد

حجت‌الاسلام احمد اکبری، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه علمیه قم است که داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات، در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم انجام ماموریت بزرگ به مصلحت همه مردم است، قدرتمند شدن کشور، ریشه کنی فقر، رفع تبعیض و فاصله طبقاتی، شاغل شدن همه مردم و درآمد بالا برای همه مردم از دستاوردهای دکترین ماموریت بزرگ است و برنامه کاری من بر انجام همین موارد است.

نماینده سابق، نخستین کاندیدا

الیاس نادران، نخستین فردی بود که صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی در کارنامه سوابق خود نمایندگی دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را دارد.

نادران پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: هیچکدام از احزاب سیاسی و شخصیت‌های سیاسی از بنده دعوت نکردند که بیایم و مدیون هیچکدام نیستم. مستقل از همه جریان‌های سیاسی وارد صحنه شدم و اتکایم بعد از خداوند به مردم است و بنا بر این دارم که رئیس جمهور مردم باشم و نه جریان‌های سیاسی که نظام مدیریتی کشور را بین خودشان دست به دست می‌کنند. (متن صحبت‌های وی را اینجا بخوانید)

۵۷ نفر آمدند، ۲۰ نفر ثبت‌نام کردند

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در پایان وقت چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: تا پایان روز چهارم ثبت‌نام‌ها (۱۳ خردادماه)، ۵۷ نفر مراجعه کننده به ستاد انتخابات کشور داشتیم که ۷ نفر خانم و ۵۰ نفر آقا بودند که ۲۰ نفر از مراجعه کننده برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: مجموع ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری، تا پایان روز چهارم، ۳۷ نفر بوده است.

آغاز پنجمین و آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

اسامی این نفرات بدین شرح است:

روز نخست: «عباس مقتدایی»، «سعید جلیلی»، «قدرتعلی حشمتیان»، «مصطفی کواکبیان» و «محمدرضا صباغیان»،

روز دوم: «علی لاریجانی»، «محمود احمدی بی‌غش»، «محمد خوش‌چهره» و «عبدالناصر همتی»

روز سوم: «مسعود پزشکیان»، «فداحسین مالکی»، «حبیب‌الله دَهمَرده»، «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی»، «زهره الهیان»، «علیرضا زاکانی»، «وحید حقانیان» و «سیداحمد رسولی‌نژاد»

روز چهارم: «محمدمهدی اسماعیلی»، «محمد شریعتمداری»، «محمود احمدی‌نژاد»، «محمود صادقی»، «محمدرضا پورابراهیمی»، «علی صوفی»،‌ «مسعود زریبافان»، «حسین افشارزاده»، «حسینعلی قاسم‌زاده»، «صادق خلیلیان»، «سیدمحمد مقیمی»، «ایرج سفلی شاهوردی»، «حسین قدیری ابیانه»، «حسن محمدیاری»، «سیدمجتبی محفوظی»، «شهریار حیدری»، «حسین میرزایی»، «غلامحسین رضوانی»، «جلیل جعفری بنه خلخال» و «سیدغنی نظری خانقاه»

همچنین انصراف «سیدپرویز فتاح» از کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق مهمی بود که در جریان ثبت‌نام‌ها در روز سوم رقم خورد.

محمود احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شد/ ثبت‌نام وزیر ارشاد، سخنگوی امنا، 3 نماینده ادوار و یک چهره ناآشنا

آنچه باید در خصوص ثبت‌نام‌ها بدانید

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیات‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خردادماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت‌نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور کسانی که شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، مدرک فوق لیسانس به بالا، ۴ سال مدیریت کلان کشور و همچنین فقدان سوءسابقه و پیشینه را دارند، پس از بررسی دقیق توسط همکاران حقوقی در ستاد انتخابات، به سالن اصلی هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

ضمن اینکه طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند. واجدان شرایط می‌توانند صرفاً با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کنند.

معاونان روسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، روسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهرهای بالای ۲ میلیون نفر جمعیت و اشخاص، مقامات و مدیران هم‌طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان رجال مذهبی و سیاسی هستند.

محمود احمدی‌نژاد کاندیدای ریاست جمهوری شد/ ثبت‌نام وزیر ارشاد، سخنگوی امنا، 3 نماینده ادوار و یک چهره ناآشنا

آغاز تبلیغات از ۲۳ خردادماه

مرحله ثبت‌نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خردادماه ادامه یافته و پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

همچنین پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز شده و کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود.

در صورتی که هیچکدام از کاندیداها در دور نخست انتخابات، حائز اکثریت آرا نشوند، جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

گفتنی است، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پیش از این مقرر بود در خردادماه سال ۱۴۰۴ برگزار شود، پس از شهادت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، به‌صورت زودهنگام و هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha