کد خبر 255399
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

با اعلام رئیس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش:

خدمات معلمان در امتحانات طبق تعرفه جدید پرداخت می‌شود

خدمات معلمان در امتحانات طبق تعرفه جدید پرداخت می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: خدمات معلمان در امتحانات طبق تعرفه جدید پرداخت و تلاش می‌شود بخشی از این تعرفه در زمان برگزاری امتحانات جبران شود.

 به گزارش گروه اجتماعی حیات، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: تعرفه ارائه خدمات معلمان در امتحانات ترمیم یافته و در کمیسیون شورای عالی مصوب شده است که برای سال جاری اجرایی می شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره ادامه فرآیند امتحانات نهایی دانش‌آموزان بیان کرد: تصمیم برآن شده است که کارگروه‌های شش گانه در استان و مناطق تا پایان آزمون خرداد فعالیت خود را ادامه دهند.

وی افزود: همچنین از سوی کارگروه‌های شش گانه میز هدایت برای پشتیبانی حوزه‌های اجرا تنظیم و به صورت برخط در منطقه دنبال شود که اگر مساله‌ای در حوزه اجرا پیش آید به صورت برخط پیگیری و حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا، امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه پس از چند روز تاخیر در برگزاری، از روز پنجم خرداد با حضور حدود ۲ میلیون داوطلب آغاز شده است و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.

امتحانات نهایی خردادماه با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است از این رو آموزش و پرورش پیشتر عنوان کرده بود که به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان به ویژه پایه های دهم و یازدهم که برای نخستین بار امتحان نهایی خواهند داشت، از نوروز ۱۴۰۳ فرصت‌هایی برای آمادگی دانش آموزان مهیا شده است به طوری که آشنایی دانش آموزان با طراحی سوالات انجام شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

همچنین از سال گذشته و با برگزاری امتحانات نهایی تصحیح سوالات امتحان نهایی از سوی نیروی انسانی اما از طریق سامانه‌ و سیستم انجام گرفت و مصحح، تصحیح برگه های امتحانی را از طریق سامانه‌ انجام می‌دهد، در راهنمای تصحیح یا همان کلید سوالات سهم هر بخش سوال از نمره درج شده است. مصحح طبق آن به هر بخش پاسخ دانش آموز نمره همان بخش از سوال را می‌دهد و نهایتا جمع نمره کل آن سوال و جمع نمره کل برگه را سامانه محاسبه می‌کند.

حق الزحمه برگه‌ها پیشتر ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان بود که امسال این رقم ترمیم یافته و گفته می‌شود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha