کد خبر 255356
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

نوردرمانی ممکن است به بهبود مغز آسیب دیده کمک کند

نوردرمانی ممکن است به بهبود مغز آسیب دیده کمک کند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که به نظر می رسد نور مادون قرمز نزدیک به جمجمه فرد باعث بهبودی در بیماران مبتلا به ضربه مغزی شدید می شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، به گفته محققان، بیمارانی که کلاه ساطع کننده نور مادون قرمز نزدیک به سر داشتند، تغییر بیشتری در اتصال بین هفت جفت ناحیه مختلف مغز نشان دادند.

دکتر «راجیو گوپتا»، رادیولوژیست از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون و یکی از محققین ارشد این مطالعه، توضیح داد: «جمجمه نسبت به نور نزدیک به مادون قرمز کاملاً شفاف است. هنگامی که کلاه را سر می‌گذارید، تمام مغز شما در این نور غوطه ور می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان درمان با نور مادون قرمز نزدیک را بر روی ۱۷ بیمار آزمایش کردند که آسیبی به سرشان به حدی جدی بود که بر روی تفکر آنها تأثیر بگذارد یا در اسکن مغز قابل مشاهده باشد.

بیماران در عرض ۷۲ ساعت پس از آسیب مغزی، کلاه را بر سر گذاشتند و محققان از اسکن مغزی برای سنجش تأثیرات این درمان استفاده کردند. ۲۱ بیمار دیگر کلاه بر سر گذاشتند اما نور درمانی دریافت نکردند.

«ناتانیل مرکالدو»، محقق آماری از بیمارستان عمومی ماساچوست، گفت: «ارتباط در افرادی که درمان سبک را دریافت می‌کردند، عمدتاً در دو هفته اول افزایش یافت.»

منبع: مدیکال نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha