کد خبر 255234
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

پیش بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا؛

نبرد کهکشانی‌های مادرید و زنبورهای آلمانی در ومبلی

نبرد کهکشانی‌های مادرید و زنبورهای آلمانی در ومبلی

لوس‌بلانکوس می‌خواهد جام شماره 15 به ویترین سنگین افتخارات خود اضافه کند، در حالی که بروسیایی‌ها این‌بار در تکاپوی پایانی خوش در ومبلی هستند. به پیش‌بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا خوش آمدید!

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های دورتموند و رئال مادرید امشب در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. استادیوم ومبلی، آوردگاه نمایندگان آلمان و اسپانیا در مهم‌ترین نبرد فصل اروپا است، جایی که دورتموند برای جبران شکست تلخ 11 سال پیش در لندن و رئال مادرید برای کسب قهرمانی شماره 15 می‌جنگند. هر دو تیم رقبای سختی را در مسیر رسیدن به فینال از پیش رو برداشته و با شایستگی به ومبلی آمده‌اند؛ دورتموند در حالی کمتر کسی انتظار داشت، آیندهوون، اتلتیکو مادرید و پاری سن ژرمن را به زانوی درآورد و رئال مادرید، پیروز جدال‌های سخت خود با لایپزیش، منچسترسیتی و بایرن مونیخ شد.

جدای از میل فراوان به کسب ارزشمندترین عنوان باشگاهی فصل، انگیزه دورتموند و رئال مادرید برای قهرمانی، از بعد احساسی و عاطفی نیز سرچشمه می‌گیرد. هر دو باشگاه قرار است با اسطوره خود، یعنی مارکو رویس و تونی کروس خداحافظی کنند و فتح لیگ قهرمانان اروپا، شیرین‌ترین سرانجام ممکن در آخرین بازی یک اسطوره است. تقابل فردای دورتموند و رئال مادرید، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است که در ادامه این مطلب به آن‌ می‌پردازیم.

کمتر فوتبالدوستی پیش‌بینی می‌کرد که دورتموند را در فینال لیگ قهرمانان اروپا ببیند، اما تیم ادین ترزیچ بدون توجه به نتایج نه‌چندان رضایت‌بخشی که در بوندسلیگا و جام حذفی گرفت، ماجراجویی اروپایی شیرینی را سپری کرد. زنبورها از گروه مرگ، جایی که پاری سن ژرمن، نیوکاسل و میلان حضور داشتند، جان سالم به در بردند به جمع 16 تیم برتر راه یافتند. آیندهوون در یک هشتم، اتلتیکو مادرید در یک چهارم و پاری سن ژرمن در نیمه‌نهایی مقابل رویاپردازی دورتموند حرفی برای گفتن نداشتند و حال دیوار زرد با عبور از یک هفت‌خوان سخت به فینال رسیده‌است. دورتموند در ومبلی، استادیومی که 11 سال قبل در آن‌جا تسلیم بایرن مونیخ شد، مقابل رئال مادریدی قرار می‌گیرد که هرگز عطش خود را برای قهرمانی‌های بیشتر در لیگ قهرمانان اروپا از دست نمی‌دهد. آیا رویای مردان بروسیا با غلبه بر پادشاه اروپا به حقیقت تبدیل خواهد شد؟ آن‌ها باید راهی برای شکار غول مرحله آخر پیدا کنند. کار دشواری که بیش از 31 سال است هیچ تیمی موفق نشده از پس آن بر آید!

تکراری‌ترین اتفاق دهه اخیر لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال مادرید به یک فینال اروپایی دیگر رسید و می‌خواهد فصل فوق‌العاده‌ای را که سپری کرده به بهترین شکل به پایان برساند. کهکشانی‌ها با وجود مصدومیت سه ستاره تأثیرگذار خط دفاعی (آلابا، کورتوا و میلیتائو) و بدون مهاجم نوک تخصصی، باز هم اقتدار خود را در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نشان دادند و اکنون بیش از هر زمانی به قهرمانی شماره 15 نزدیک هستند. رئالی‌ها در مسیر رسیدن به ومبلی، با کسب تمامی امتیازات ممکن از گروه خود بالا رفتند و سپس لایپزیش، منچسترسیتی و بایرن مونیخ را در مراحل حذفی از پیش رو برداشتند. رئال مادرید که با باختن در فینال‌ها بیگانه است (8 قهرمانی از 8 فینال اخیر اروپایی) به مصاف دورتموندی می‌رود که با شور و اشتیاق فراوان به لندن رسیده‌است. شاید دورتموند به اندازه رقبای قبلی لوس‌بلانکوس قدرتمند یا پرستاره نباشد، اما رویای بزرگ آن‌ها می‌تواند پادشاه این جام را هم به دردسر بیاندازد.


اطلاعات بازی دورتموند - رئال مادرید

روز و تاریخ برگزاری: شنبه، 12 خرداد ۲۰۲4 | 1 ژوئن ۱۴۰3

ساعت: ۲۲:۳۰ به وقت تهران

تورنمنت: فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل 24-2023

ورزشگاه: ومبلی (لندن)


تیم داوری بازی دورتموند و رئال مادرید

داور وسط: اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی

کمک‌داوران: توماش کلانچنیک و آندراش کواچیچ از اسلوونی

داور چهارم: فرانسوا لوتکسیه از فرانسه

داور VAR: نچ کایتاژوویچ از اسلوونی

دستیاران VAR: راده اوبرنوویچ از اسلوونی و ماسیمیلیانو ایراتی از ایتالیا


ترکیب احتمالی

دورتموند (1-3-2-4): کوبل | ریرسون، هوملس، اشلوتربک، ماتسن | جان، زابیتسر | سانچو، برانت، آدیمی | فولکروگ

رئال مادرید (2-4-4): لونین | کارواخال، ناچو، رودیگر، مندی | والورده، کروس، کاماوینگا، بلینگام | وینیسیوس، رودریگو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha