کد خبر 255032
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

اصلاح ساختار اداری و سیاسی با دو هدف تقویت «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام در اولویت است

اصلاح ساختار اداری و سیاسی با دو هدف تقویت «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام در اولویت است

یکی از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری راه حل مشکلات کشور را اصلاح نظام اداری و سیاسی عنوان کرد و گفت: اولویت اول من اصلاح ساختار اداری و سیاسی با دو هدف تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، محمد رضا صباغیان در جمع خبرنگاران در وزارت کشور اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که یکی از قوای سه گانه کشور است، طبیعتاً ما یکسری مشکلات را امروز داریم علی رغم موفقیت هایی که داشتیم، علی رغم دستاوردهای خوبی که در برخی از حوزه ها داشتیم ولی متأسفانه دولت هایی که تاکنون آمدند نتوانستند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

صباغیان بیان کرد:نتوانستند مشکلات نظارتی کشور را حل کنند. و تقریباً همه دولت ها علی رغم شعارهای متفاوت در یک ایستگاه توقف کردند و آن ایستگاهی بد که باز شکاف طبقاتی افزایش پیدا کرده بود و مردم نسبت به معیشت و وضعیت اقتصادی خود ناراضی بودند. این یک دلیلی دارد که ما ببینیم دولت ها می آیند و شعارهایی را می دهند ولی مشکل مردم حل نمی شود و مردم ناراضی هستند.

وی افزود: به نظرم ریشه این مشکلات چیز دیگری است که کمتر دولت ها به آن پرداختند. بنده ریشه مشکلات رادر ساختار سیاسی و اداری کشور می بینم و تا زمانی که این ساختار سیاسی و اداری اصلاح نشود، طبعیتاً هر کسی بیاید روی همان ریل حرکت خواهد کرد و خیلی تفاوتی نخواهد داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجموعه های قانونگذاری متفاوتی داریم و دستگاه های اجرایی ما متفاوت است، اینها هر کدام یک کارهای اجرایی متفاوت و به شکل جزیره ای انجام میدهند. باید امروز یک کسی چاقوی جراحی را بردارد و این مساله را اصلاح کند و هر کسی هم که این حرف را می زند شاید با نظام مشکل دارد اتفاقاً باعث استحکام نظام است و معتقدم باید این چرخ دنده را جای خودش قرار دهیم بنابراین هدف اصلی من حتماً اولویت اول من اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: یکی مدیریت واحد شهری است اگر امروز مدیریت واحد شهری را در کشور دنبال کنیم که تجربه دنیاست، بسیاری از دستگاه های خدمات رسان به شکل جزیره ای کار می کنند و همه اینها باید زیر نظر یک واحد مدیریت شهری قرار بگیرد و در این صورت دولت را کوچک خواهیم کرد ودولت را کوچک خوایم کرد.

صباغیان تاکید کرد: فرمانداران و استانداران باید نمایندگان سیاسی دولت باشند نه اجرایی. امروز بسیار قدرت به فرمانداران و استانداران دادند و خیلی پاسخگوی مردم نیستند و این امر کار را فشل کرده و به نظرم باید سیاسی و اداری کشور را با دو هدف اصلاح کرد، تقویت جمهوریت نظام و تقویت اسلامیت نظام. اگر با این هدف کار کنیم خیلی از مشکلاتی که امروز داریم از جمله بحث های اقتصادی ما حل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha