کد خبر 254972
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰

به بهانه فینال لیگ قهرمانان اروپا؛

همه تقابل‌های رئال و دورتموند؛ این بار نوبت کدام است؟

همه تقابل‌های رئال و دورتموند؛ این بار نوبت کدام است؟

بروسیا دورتموند آلمان و رئال مادرید اسپانیا که تاکنون و در مسابقات مختلف 14 مرتبه برابر هم به میدان رفتند، برای اولین بار در فینال چمپیونزلیگ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ رئال مادرید و دورتموند، نمایندگان فوتبال اسپانیا و آلمان که به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند، روز شنبه و از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ومبلی لندن به مصاف هم خواهند رفت.

رئال و دورتموند در تاریخ‌شان چهارده بار به مصاف همدیگر رفته‌اند که شش بار رئال برنده شده، سه بازی مساوی شده، دورتموند سه پیروزی داشته، رئالی ها ۲۴ گل زده‌اند و زردپوشان ۱۹ گل به ثمر رساندند.

وقتی دروازه از جا کنده شد

همه تقابل‌های رئال و دورتموند؛ این بار نوبت کدام است؟

بروسیا دورتموند و رئال مادرید برای اولین بار در فینال چمپیونزلیگ به مصاف هم می‌روند. دو تیم در اروپا پیش از این هم مقابل همدیگر قرار گرفته‌اند. معروف‌ترین تقابل دو تیم به اول آوریل ۱۹۹۸ برمی‌گردد که فشار هواداران به دیواره کنار زمین باعث شد تا دروازه برنابئو فرو بریزد.

این خطر به‌صورت جدی وجود داشت که یوفا، بازی را لغو کند و دورتموند را برنده اعلام کند اما مدیران رئال هر طور که شده دروازه جدیدی را از زمین تمرین به ورزشگاه آوردند و بازی را نجات دادند تا رئال به قهرمانی اروپا برسد. رئال مادرید در آن شب با نتیجه دو بر صفر پیروز شد که مورینتس و کارمبو گلزنی کردند.

در آن شب رئال مادرید و دورتموند برای اولین بار به مصاف هم رفتند. رئال مادرید در بازی برگشت نیز با چنگ و دندان از پیروزی خود دفاع کرد تا به فینال آمستردام راه پیدا کند و با غلبه بر یوونتوس به قهرمانی برسد.

سایر تقابل‌ها

همه تقابل‌های رئال و دورتموند؛ این بار نوبت کدام است؟

دومین تقابل دو تیم به فصل ۰۳-۲۰۰۲ برمی گردد که رئال مادرید با گل‌های رائول و رونالدو در خانه با نتیجه دو بر یک پیروز شد و در آلمان با گل پورتیو به تساوی یک بر یک رسید.

تقابل بعدی مربوط به فصل ۱۳-۲۰۱۲ بود که رئال مادرید با هدایت مورینیو در وستفالن با نتیجه چهار بر یک تحقیر شد و لواندوفسکی چهار گل زد. رئالی‌ها در بازی برگشت با گل‌های راموس و بنزما به پیروزی دو بر صفر رسیدند و فقط یک گل تا کامبک و رسیدن به فینال کم آوردند.

رئال مادرید و دورتموند در فصل دسیما هم به مصاف هم رفتند که تیم آنچلوتی در بازی رفت با نتیجه سه بر صفر با گلهای ایسکو، رونالدو و بیل پیروز شد. در بازی برگشت، رویس دبل کرد تا رئالی ا در خطر  کامبک خوردن قرار بگیرند اما در هر صورت رئال هر طور که شده به مرحله بعدی رفت و دسیما را برد. 

در فصل ۱۷-۲۰۱۶، دو بازی دو تیم در مرحله گروهی با تساوی ۲-۲ به اتمام رسید، فصل بعدش تیم زیدان در زمین دورتموند با دبل رونالدو با نتیجه سه بر یک پیروز شد و در برنابئو با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید که لوکاس وازکز گلزنی کرد. رئال در هر دو دوره قهرمان اروپا شد.

وضعیت کنونی دو تیم

رئال مادرید در این فصل توانسته یونیون برلین، لایپزیش و بایرن مونیخ را مغلوب سازد و حالا باید مقابل چهارمین نمیانده آلمان قرار بگیرد.  رئال مادرید برای سومین بار در تاریخش به فینال به مصاف نمیانده ای از آلمان می رود. در فصل ۶۰-۱۹۵۹ ، رئال مادرید مقابل آینتراخت با نتیجه هفت بر سه پیروز شد و به قهرمانی رسید. رئال در فصل ۰۲-۲۰۰۱ نیز لورکوزن را در فینال با نتیجه دو بر یک شکست داد و حالا نوبت تقابل با دورتموند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha