کد خبر 254924
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷

کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران در اورژانس تهران/ کسری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه اورژانس در سال گذشته

کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران در اورژانس تهران/ کسری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه اورژانس در سال گذشته

رئیس سازمان اورژانس تهران از کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران در اورژانس تهران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،  محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران در نشست خبری گفت: با تدابیر اندیشیده شده، برای اولین بار،  زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به ۱۵ و موتورلانس به ۹ دقیقه رسیده است. 

وی بیان کرد:  امروز ۲۶۰ دستگاه موتورلانس مشغول به فعالیت هستند و ۳۰ دستگاه موتورلانس به تازگی به ناوگان اورژانس 

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت و بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده است. روزانه ۱۱ هزار تماس با اورژانس گرفته می شود. 

حجم عمده کارشناسان به صورت ۱۲ ساعتی است و با توجه به حجم انبوه تماس و بیشترین حجم ماموریتی  و مجوزهای استخدامی به صورت آنی  مقدور نیست اما اکنون تعداد کارشناسان ۱۲ ساعتی از رشد هفت برابری نسبت به گذشته برخوردار شده اند.

توکلی ادامه داد: در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و اعتبار داشته  و همچنان این کسری اعتبار پابرجا است و این موضوع علی رغم رشد بودجه سازمان اورژانس استان تهران بوده است. 

توکلی ادامه داد:  اکنون روزانه ۷۰۰ مزاحمت تلفنی در سازمان اورژانس تهران داریم. 

توکلی بیان کرد: در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، بیش از ۲۸۰۰ همکاران اورژانس در محدوده حرم مطهر مستقر بوده و تمام دانشگاه های علوم پزشکی تهران،  ایران،  شهید بهشتی،  البرز،  اهواز،  جهرم و اصفهان به اورژانس کمک می کنند.  

وی ادامه داد: برای این مراسم،  ۳۰۰دستگاه آمبولانس و ۵۲ بالگرد هوایی و دو هواپیمای بال ثابت در نظر گرفته شده است. سه بیمارستان صحرایی،  ۱۰ درمانگاه سیار و دو بیمارستان ثابت در مراسم سالگرد ارتحال راه اندازی می شود. 

رئیس سازمان اورژانس تهران افزود: در سنوات متفاوت مجوز خرید ۳۰۰۰ دستگاه امبولانس را اخذ کرده و توسعه زیرساخت اورژانس به دلیل حمایت های شهید رئیسی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha