کد خبر 254879
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

خاندوزی در حاشیه هیات دولت خبر داد:

حذف شرط پایان خدمت برای دانشجویان علاقه‌مند به ورود به بازار کار + فیلم

حذف شرط پایان خدمت برای دانشجویان علاقه‌مند به ورود به بازار کار + فیلم

وزیر اقتصاد از حذف شرط داشتن پایان خدمت از دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند برای ورود به بازار کار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، صبح امروز چهارشنبه و در حاشیه نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر شرایط کسب و کار اظهار کرد: اجرای قانون تسهیل محیط کسب و کار که بر اساس آن دولت مکلف شده بود تا شرایط سخت، دشوار و غیر ضروری را از مجوزهای کسب و کار که مصوبه هیات وزیران را داشتند، بردارد و کار را برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی تسهیل کند، در هیات وزیران کلید خورد و اولین مصوبه هیات دولت در خصوص حذف شرایط سخت و غیر ضروری به تصویب رسید.

وی افزود: طبق مصوبه امروز 15 شرط از مصوبات پیشین دولت‌های قبل حذف شد و راه را برای فعالان اقتصادی باز کرد. از جمله در مورد مجوزهای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری حداقل سن حذف شد و حداقل مدرک و سابقه و مساحت دفتر و عبارت محل مناسب و مسائلی از این دست که بر اساس موازین سلیقه‌ای می‌توانست مانع فعالیت‌های اقتصادی باشد حذف شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: همچنین در خصوص مجوزهای راهنمای گردشگری یا همان تور لیدری حداقل سن و سابقه حذف شد.

خاندوزی در پایان گفت: از همه این موارد مهم‌تر باید اعلام کنیم برای دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند و معافیت تحصیلی دارند از این به بعد می‌توانند همه مجوزهای کسب کاری که بر اساس مصوبات پیشین دولت‌ها پیش نیاز پایان خدمت داشت، را دریافت کنند. بدین ترتیب فضا برای دانشجویانی که علاقه‌مند به حضور در بازار کار هستند باز شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha