کد خبر 254872
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

تاکید معاون وزیر صمت بر حرفه‌ای‌گرایی و عملکردمحوری در مدیریت

تاکید معاون وزیر صمت بر حرفه‌ای‌گرایی و عملکردمحوری در مدیریت

معاون وزیر صمت با تاکید بر حرفه‌گرایی در انتخاب مدیران سازمان‌ها، پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل برای ارزیابی مدیران داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ دکتر بابک احمدی، معاون وزیر صمت و رئیس شورای سیاست گذاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی که امروز چهارشنبه 9 خردادماه در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: تمرکز و اتکای بنگاه‌ها و سازمان‌ها به دارایی‌های فیزیکی و سنتی، فضای سردی را برای مدیران منابع انسانی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید توجه مدیران ارشد به حوزه منابع انسانی و ارزش‌آفرینی‌های ناشی از آن جلب شود.رئیس هیات عامل ایدرو ضمن قدردانی از متخصصان و فعالان این حوزه، گفت: در کشور ما نگاه سنتی به دارایی‌های مادی و فیزیکی همچنان غالب است و این موضوع در سمینارها و همایش‌ها نیز به وضوح دیده می‌شود.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه برای ارتقای حوزه منابع انسانی نیاز به تغییر دیدگاه و تمرکز بر این حوزه ضروری است، یادآور شد: ما در کشور وقتی می‌خواهیم یک فوتبالیست یا مربی فوتبال را به کار بگیریم، ارزیابی‌های دقیقی انجام می‌دهیم، این کار سختی است که به دوش شما عزیزان است.وی در خصوص حرفه‌ای‌گرایی برای انتخاب مدیران منابع انسانی، اهمیت این موضوع را برای پیشرفت و موفقیت سازمان‌ها بسیار مهم دانست.

وی با انتقاد نسبت به انتخاب مدیران گفت: برای انتخاب فوتبالیست‌ها و مربیان فوتبال، از فیلترها و ارزیابی‌های متعددی عبور می‌کنیم؛ اما در انتخاب مدیران که باید دقت بیشتری داشته باشیم، این دقت به کار گرفته نمی‌شود. 

احمدی، پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل و غیردولتی برای ارزیابی و رتبه‌بندی مدیران را مطرح کرد تا این سازمان بتواند خروجی‌های ملموسی برای نظام حکمرانی کشور ارائه دهد.

وی بر اهمیت حرفه‌ای بودن مدیران سازمان ها تاکید کرد و افزود: یک مدیر حرفه‌ای باید با دستاوردهایش سنجیده شود، نه تعداد مشاغلی که در طول سال‌ها عهده‌دار بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی همچنین به نیاز به تغییر نظام پرداخت از زمان‌محور به عملکردمحور اشاره کرد و توضیح داد: در سازمان‌های سنتی، تمرکز بر حضور فیزیکی افراد است، در حالی که باید به کارایی و عملکرد آنها توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: سازمانی که مسئول ارزیابی و رتبه‌بندی مدیران است، نباید دولتی باشد تا تحت تاثیر تغییرات سیاسی قرار نگیرد و بتواند به طور حرفه‌ای عمل کند.

احمدی همچنین به ضرورت بازسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: یک مدیر نباید به دلیل صرف زمان بیشتر در محل کار، به عنوان مدیر کارا و حرفه‌ای شناخته شود. تعادل بین کار و زندگی شخصی و توجه به مسائل دینی و مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha