کد خبر 254823
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

معادلات بقا در انتهای جدول؛ پیکان، فولاد و استقلال خوزستان به دنبال ماندن

معادلات بقا در انتهای جدول؛ پیکان، فولاد و استقلال خوزستان به دنبال ماندن

سه تیم در هفته پایانی لیگ برتر برای سقوط نکردن می‌جنگند ولی در نهایت یکی از آنها باید همراه صنعت نفت آبادان، وداع تلخی با این رقابتها داشته و راهی دسته اول شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته بیست و نهم بیست و سومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید و با نتایجی که در این مسابقات رقم خورد تکلیف یکی از دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول مشخص شد و صنعت نفت آبادان دیگر شانس برای بقا ندارد و بازی هفته پایانی این تیم مقابل تراکتور به نوعی تشریفاتی محسوب می‌شود.

اما برای مشخص شدن تکلیف دیگر تیم سقوط کننده از این دوره از مسابقات باید تا روز شنبه و پایان مسابقات منتظر باشیم و ببینیم از میان تیم‌هایی که برای بقا می‌جنگند کدام تیم ناکام خواهد ماند و فصل آینده باید در سطح پایین تر فوتبال ایران رقابت کند. در حال حاضر با توجه به وضعیت جدول سه تیم در تلاش هستند تا صنعت نفت را در کوچ از لیگ برتر به لیگ آزادگان همراهی نکنند.

پیکان و نبرد سخت با استقلال

پیکان نسبت به دو تیم دیگر مسابقات نبرد سخت‌تری در هفته پایانی دارد و باید با استقلالی که برای قهرمانی می‌جنگد، تقابل داشته باشد و همین موضوع کار شاگردان عنایتی را سخت‌ می‌کند. اگرچه وضعیت جدولی پیکان بهتر از دو تیم دیگر است اما این موضوع باعث می‌شود اوضاع خطرناکی برای بقا داشته باشند و باید دید در نهایت چه اتفاقی برای آنها رقم خواهد خورد. اگر  فولاذ و استقلال خوزستان بازی هفته آخر خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و پیکان به استقلال ببازد این تیم راهی لیگ آزادگان خواهد شد. پیکان با حتی یک تساوی مقابل استقلال ماندنش قطعی می‌شود ولی آیا می‌تواند استقلال را در کورس قهرمانی متوقف کند؟

فولاد و موقعیت خطرناک

فولاد در هفته پایانی باید مقابل تیم اوج گرفته این روزهای نساجی دیدار کند که توقف ناپذیر جلو می‌رود. فولادی‌ها فقط یک امتیاز استقلال خوزستان جلو هستند و این اصلاً برایشان حاشیه امنی محسوب نمی‌شود و حتی تساوی در هفته پایانی برابر نساجی هم دردی از آنها دوا نخواهد کرد و چه بسا آبی‌های همشهری با برد در بازی آخر بالاتر از فولاد در لیگ بمانند و این سرخپوشان اهوازی باشند که لیگ برتر را ترک می‌کنند. فولاد برای اینکه خیالش بابت ماندن راحت شود نیاز به برد مقابل نساجی دارد و این کار در عمل دشوار خواهد بود.

استقلال خوزستان و آخرین تلاش برای ماندن

عملکرد دو هفته اخیر استقلال خوزستان نشان می‌دهد این تیم برای افتادن حیف است ولی اگر بازی‌های خوب خودش را چند هفته زودتر شروع کرده بود شاید کارش به اینجا کشیده نمی‌شد، آنها هفته قبل بزرگترین چالش فصل را برای مدعی اصلی قهرمانی لیگ یعنی پرسپولیس رقم زدند و این هفته هم برد پرگل و ارزشمندی مقابل تیم خوب مس رفسنجان به ثبت رساندند و حالا در گام آخر در خانه میزبان هوادار هستند. کار استقلال خوزستان در هفته سی‌ام روی کاغذ راحت‌تر از فولاد و پیکان است ولی شرایط جدولی این تیم کارشان را برای ماندن سخت کرده است. چه بسا حتی پیروزی مقابل هوادار هم بقای استقلالی‌های اهواز را تضمین نکند چرا که نیاز به امتیاز دادن دو تیم دیگر هستند.

معادلات بقا در انتهای جدول؛ پیکان، فولاد و استقلال خوزستان به دنبال ماندن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha