کد خبر 254814
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۲

یک فلوشیپ نازایی مطرح کرد؛

آنچه برای بهداشت دختران و زنان ضروری است

آنچه برای بهداشت دختران و زنان ضروری است

یک متخصص زنان و زایمان، درباره دوران قاعدگی یا عادت ماهانه که از دوران بلوغ تا دوران یائسگی زنان رخ می‌دهد، نکاتی را توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، صدیقه حسینی فلوشیپ نازایی و متخصص زنان و زایمان، درباره بهداشت قاعدگی اظهار کرد: قاعدگی یا عادت ماهانه، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم است است که به‌طور منظم از دوران بلوغ تا دوران یائسگی زنان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در اکثر دختران پروسه قاعدگی به طور متوسط حوالی سن ۱۲ سالگی رخ می‌دهد، توضیح داد: سن شروع قاعدگی به ژنتیک وابسته است؛ اگر دختری زیر سن ۹ سال قاعده شود، قاعدگی زودرس قلمداد شده و اگر فردی در سن ۱۶ سالگی با وجود کامل شدن صفات ثانویه جنسی، هنوز قاعده نشده باشد، قاعدگی دیررس قلمداد می‌شود.

متخصص زنان و زایمان درباره سیکل قاعدگی نرمال توضیح داد: قاعدگی نرمال از ابتدای یک سیکل تا ابتدای سیکل قاعدگی بعدی بین ۲۴ تا ۳۵ روز است.

وی با بیان اینکه طول مدت خونریزی نرمال به طور متوسط بین پنج تا هشت روز است، گفت: حجم خونریزی در طول مدت عادت ماهیانه یک زن باید کمتر از ۸۰ سی سی و بیشتر از ۵ سی سی باشد.

حسینی با بیان اینکه در طول مدت عادت ماهیانه یکی از مسائلی که باعث بروز ناراحتی در زنان می‌شود دردهای قاعدگی است، همچنین گفت: می‌توان این دردها را با مصرف مسکن‌ها تحت نظر پزشک در روز اول و دوم و قبل از شروع خونریزی شدید کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha