کد خبر 254739
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

متخلفان رانندگی ۶۰ روز فرصت پرداخت جریمه‌ها را دارند

متخلفان رانندگی ۶۰ روز فرصت پرداخت جریمه‌ها را دارند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متخلفان رانندگی ۶۰ روز فرصت پرداخت جریمه‌ها را دارند و اگر به این جریمه اعتراضی داشتند باید به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت حضور یافت و در خصوص اعتراض به برگه جریمه‌های رانندگی توضیح داد.

سرهنگ کشیر در خصوص ثبت اشتباه تخلفات گفت: حدود ۵ درصد از این ماجرا به ثبت نادرست در سیستم‌ها باز می‌شود که به خطا در سامانه نظارتی در دوربین‌ها ارتباط دارد.

وی افزود: به همین خاطر پلیس راهور واحدی را به عنوان مرکز خدمات ترافیکی راه اندازی کرده است. این مرکز اعتراض شهروندان را بر اساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند ۱۳۸۹ بررسی می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مطابق این قانون متخلف ۶۰ روز از زمان ثبت جریمه و یا ابلاغ مبلغ می‌بایست جریمه را به حساب اعلامی پرداخت کند و اگر به این جریمه اعتراضی دارد به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی به این موضوع اقدام کند.

سرهنگ کشیر افزود: شهروندی که به وضعیت تخلفات وسیله نقلیه خود اعتراض دارد می‌تواند به این مرکز مراجعه و درخواست اعتراض خود را اعلام کند. در این مرکز یک نفر از قضات محترم دادگستری و یک نفر از کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارند و با نظر مشورتی یکدیگر در خصوص موضوع مطرح شده اعلام نظر می‌کنند.

وی گفت: اگر چنانچه موضوع اعتراضی موجه تشخیص داده شد قطعاً مبلغ جریمه از سامانه حذف خواهد شد ولی اگر اعمال قانون درست و بجا بوده، به فرد متخلف از طریق رأی قطعی اعلام و وی موظف است ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی، مبلغ جریمه را پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha