کد خبر 254697
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

اسماعیل زاده عنوان کرد؛

موفقیت برنامه حمایت تغذیه‌ای از کودکان دچار اختلال رشد

موفقیت برنامه حمایت تغذیه‌ای از کودکان دچار اختلال رشد

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موفقیت چشمگیر برنامه «حمایت تغذیه‌ای از کودکان دارای اختلال در رشد» خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد اسماعیل‌زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال دارای اختلال رشد در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۰ هزار کودک را تحت پوشش قرار داده بود و ماهانه ۱۲۵ هزار تومان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانوارهای این کودکان اهدا می‌شد.

وی افزود: همچنین پایش رشد و مراقبت‌های تغذیه‌ای کودکان از طریق سیستم بهداشتی انجام می‌شد ولی از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲، با حمایت مالی سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه بسیار قابل توجه و چشمگیری به این برنامه اختصاص یافت.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال با هدف ارتقای وضع تغذیه کودکان مبتنی بر آزمون وسع با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهر ماه سال ۱۴۰۲ شروع شد.

وی در ادامه یادآور شد: از تعداد ۱۷۹ هزار و ۵۱۹ کودک معرفی شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد ۱۳۳ هزار و ۶۹۰ کودک (۷۴.۴ درصد) بر اساس نتایج آزمون وسع، واجد شرایط بوده و تحت پوشش برنامه قرار گرفتند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه در این برنامه آموزش و مشاوره تغذیه و پایش کودکان توسط وزارت بهداشت انجام شد، گفت: حدود ۵۰ درصد کودکان از طریق کارشناسان تغذیه خدمات مشاوره تغذیه دریافت کردند.

وی اضافه کرد: این برنامه توانسته است سو تغذیه حاد (لاغری شدید) را در ۴۰ درصد موارد به طور کل بهبود بخشیده و در ۳۰ درصد این موارد نیز موجب ارتقای شاخص شده به طوری که این کودکان از طبقه بندی لاغری شدید، در وضعیت لاغری قرار گرفتند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: حمایت تغذیه‌ای موجب بهبودی کامل در یک سوم کودکان مبتلا به کم وزنی شدید شده و همچنین وضعیت کم وزنی شدید یک سوم از کودکان ارتقا یافته و این کودکان در طبقه بندی کم وزنی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha