کد خبر 254464
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

سخنگوی وزارت امورخارجه:

بیش از ۳۳۰ پیام تسلیت از مقامات عالی کشورها و بیش از ۲۷ پیام از رهبران و مسؤلان نهادهای بین‌المللی دریافت کردیم

بیش از ۳۳۰ پیام تسلیت از مقامات عالی کشورها و بیش از ۲۷ پیام از رهبران و مسؤلان نهادهای بین‌المللی دریافت کردیم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: حضور هیات‌های مختلف مقامات رسمی و غیررسمی در نمایندگی‌های ایران در سراسر کشور و اعلام عزای عمومی در برخی کشورها و اعلام سکون در برخی نشست های محافل بین المللی از جمله سازمان ملل نشان از احترام دولت‌ها و ملت ها به ایران است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه 7 خرداد) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از همراهان آنها، اظهارداشت: از حضور میلیونی و گسترده ملت ایران در مراسم و برنامه‌های تشییع و تدفین خادمان عزیز کشورمان را پاس بداریم و در برابر قدرآفرینی مردم شریف ایران سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی گفت: مشارکت هیأت‌ها و نمایندگان عالی رتبه خارجی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت ایران و پیام‌های تسلیت متعدد، اقدام قابل تشکری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حادثه دلخراش شهادت شهدای خدمت ایران تصریح کرد: ما یک رئیس جمهور تلاشگر و مجتهد را از دست دادیم و نقش رئیس جمهور و وزیر شهید در توسعه روابط و مناسبات خارجی ایران با کشورهای مختلف و سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی در سه سال گذشته بی بدیل و ماندگار است و ما شاهد ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین المللی کشورمان بودیم و شاهد این مدعا هم کثرت پیام‌های تسلیت و همدردی با ملت بزرگ ایران و مشارکت هیأت های عالی رتبه کشورهای مختلف در مراسم تجلیل از شهدای خدمت بود. 

کنعانی افزود: بر اساس آماری که داریم ما دریافت کننده بیش از ۳۳۰ پیام از مقامات عالی کشورهای‌ مختلف بودیم و این دال بر میزان موفقیت دولت و سیاست خارجی ایران در توسعه مناسبات جهانی است.

وی بیان کرد: ما علاوه بر پیام‌های تسلیتی که از سوی مقامات کشورهای مختلف داشتیم، بیش از ۲۷ پیام از رهبران و مسؤلان سازمان و نهادهای بین‌المللی دریافت کردیم. حضور بیس از ۶۰ هیأت عالی رتبه از کشورهای مختلف در مراسم تجلیل از شهدای خدمت و در بازه زمانی بسیار محدود نشان‌دهنده میزان اهتمامی است که جامعه جهانی نسبت به جایگاه ایران در منطقه و جهان دارد و حاکی از روابطی سازنده میان ایران با دولت‌های جهان و سازمان‌های بین المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: حضور هیات‌های مختلف مقامات رسمی و غیر رسمی در نمایندگی‌های ایران در سراسر کشور و اعلام عزای عمومی در برخی کشورها و اعلام سکون در برخی نشست های محافل بین المللی از جمله سازمان ملل نشان از احترام دولت‌ها و ملت ها به ایران و نشان دهنده جایگاه کشورمان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کنعانی گفت: حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی یکی از اصول کلی سیاست خارجی ایران و برگرفته از قانون اساسی و منویات رهبری است. به رغم این ضایعه تلخ، حمایت ابران از فلسطین هیچ گونه وقفه و خللی ایجاد نخواهد شد و حمایت‌های حقوقی دیپلماتیک و بین المللی خودش را ادامه می‌دهد و این را وظیفه‌ای اخلاقی و مسؤولیتی برای همه می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha