کد خبر 254460
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

ارسال آیین نامه ارتقا استادان به شورای عالی انقلاب فرهنگی/ توجه ویژه به پژوهش‌های نیاز محور

ارسال آیین نامه ارتقا استادان به شورای عالی انقلاب فرهنگی/ توجه ویژه به پژوهش‌های نیاز محور

رئیس مرکز هیات امنا و ممیزه وزارت علوم از ارسال آیین نامه ارتقا استادان به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سلیمانی، رئیس مرکز هیئت امنا و ممیزه وزارت علوم در همایش آیین نامه ارتقا اظهار کرد: آیین نامه ارتقا استادان دانشگاه مسئله مهمی است و دانشگاه محل جهت‌دهی و تولید علم است و این آیین نامه در جهت دهی و تولید علم ارتباط مستقیمی دارد.

وی بیان کرد: آیین نامه ارتقا تدوین و بازنگری شده  و در اردیبهشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. آیین نامه ارتقا در پنج حوزه مانند فناوری و نوآوری، آموزشی و فرهنگی تهیه شده است.

سلیمانی ادامه داد: هدایت دانشجویان، سرآمد آموزشی در آیین نامه ارتقای جدید پیش بینی شده و به موضوع تولید محتوا بیشتر توجه شده است.

وی افزود: یکی از وظایف اعضای هیئت علمی انجام پژوهش بر اساس نیاز محوری همچنین حل مسئله است و تمامی این موارد در آیین نامه ارتقا جدید مورد توجه قرار گرفته است.

سلیمانی ادامه داد: سرآمدی استادان در حوزه پژوهش و شاخص های فناوری در آیین نامه ارتقا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. برای ارتقای استادان ۹ شاخص از جمله طرح های پژوهشی نیاز محور، مسئله محور و تدوین مقاله است.

وی تاکید کرد: پیشرفت کشور و دانشگاه موضوع مهمی است و کشورهایی که به علم و فناوری دست پیدا کند پیشرفت زیادی کرده است.  ایران در این مدت گام های خوبی در زمینه علمدو فناوری برداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha