کد خبر 254427
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

محمود خوراکچی در گفتگو با «حیات»:

شمسایی گفت به دو شرط تیم ملی در جام جهانی نتیجه می‌گیرد/ از سرنوشت والیبال درس عبرت بگیریم

شمسایی گفت به دو شرط تیم ملی در جام جهانی نتیجه می‌گیرد/ از سرنوشت والیبال درس عبرت بگیریم

پیشکسوت فوتسال ایران در خصوص قرعه کشی جام جهانی و شرایط تیم ملی در این مسابقات صحبت کرد.

محمود خوراکچی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال اظهار کرد: این قرعه‌کشی هم مثل همه  قرعه‌کشی‌ها جذابیت خاص خودش را داشت و استرسی که در هنگام آن وجود داشت را احساس کردیم. به نظرم جام جهانی فوتسال شرایطی متفاوت با همیشه دارد. تیم‌های آسیایی خودشان را بالا کشیده و به سطح اول فوتبال دنیا رساندند و تیم‌هایی مثل تاجیکستان و افغانستان برای اولین بار در آن حاضر شدند و تیمی مثل هلند بعد از چندین سال به این مسابقات برگشته و در کل شرایطی متفاوت از جام جهانی‌های قبلی را در این دوره شاهد هستیم و رقابت‌های جذابی را هم در آن شاهد خواهیم بود و پیش بینی نتایجش بسیار سخت‌ است.

وی در مورد گروه ایران در این رقابت‌ها هم گفت: یکی از دوستان من گفته بود که اگر ایران می‌خواست خودش قرعه خودش را انتخاب کند هم در چنین گروه آسانی قرار نمی‌گرفت. من با این حرف خیلی مخالفم و اگر با چنین تفکری وارد مسابقات شویم قطعاً متضرر خواهیم شد. وضعیت فوتسال دنیا تغییر کرده و شما می‌بینید تیمی مثل ژاپن که دوره قبلی قهرمان آسیا شده بود در این سری از مسابقات حتی از مرحله گروهی هم نتوانست صعود کند. در گروه خود ما تیم ملی فرانسه هیچگاه در فوتسال دنیا مطرح نبوده ولی این بار توانسته در سید دو قرار بگیرد و در رنکینگ جهانی هم بین ۱۰ تیم اول است و توانسته برزیل را اخیرا در یک بازی شکست دهد. این نشان از قدرت آنها دارد و ونزوئلا هم تیمی است که سرمایه گذاری زیادی روی فوتسال انجام داده تا در این رشته موفق شود و گواتمالا هم آن چنان که  فکر می‌کنیم تیم ضعیفی نیست.

پیشکسوت فوتسال در مورد شانس ایران برای موفقیت در این مسابقات هم توضیح داد: من قرعه‌کشی را در جایی نگاه می‌کردم که وحید شمسایی هم در کنارم حضور داشت. او به من گفت در دو صورت تیم ملی موفق خواهد شد. اول اینکه فدراسیون فوتبال قرارداد اعضای کادرفنی را تمدید کند و دوم اینکه دیدارهای تدارکاتی خوبی تا زمان شروع جام جهانی ترتیب داده شود. شمسایی می‌خواهد با 4 تیم گردن کلفت و 2 تیم خوب پیش از شروع مسابقات دیدار داشته باشد و اگر فدراسیون این کار را انجام دهد ما می‌توانیم در جام جهانی موفق باشیم و عملکرد قابل قبولی به نمایش بگذاریم.

خوراکچی در پایان گفت: تیم ملی فوتسال ما تیم خوبی است و باید به آن رسیدگی شود. ما باید از سرنوشت والیبال عبرت بگیریم. من والیبالی نیستم ولی همیشه به نتایج و عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان افتخار می‌کردم ولی حالا در این دوره می‌بینیم که نتیاج خوبی حاصل نشده است و نباید اجازه دهیم فوتسال هم به این سرنوشت دچار شود.

گروه بندی جام جهانی

شمسایی گفت به دو شرط تیم ملی در جام جهانی نتیجه می‌گیرد/ از سرنوشت والیبال درس عبرت بگیریم

شمسایی گفت به دو شرط تیم ملی در جام جهانی نتیجه می‌گیرد/ از سرنوشت والیبال درس عبرت بگیریم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha