کد خبر 254363
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد؛

تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران؛ گامی در راستای ارتقای نظام سلامت

تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران؛ گامی در راستای ارتقای نظام سلامت

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران در راستای ارتقای نظام سلامت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جایگاه کلیدی پرستاران در نظام سلامت کشور، اظهار کرد: جامعه 230 هزار نفری پرستاری، ظرفیت‌ بزرگی برای ارتقای نظام سلامت است؛ انجمن‌ های علمی پرستاری نیز در این مسیر رسالت بزرگی بر عهده دارند و می‌توانند با تولید دانش و کمک به انتقال آن به سیاست‌ های کاربردی، نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کنند.

وی توسعه انجمن‌های علمی را در کنار سازمان‌های حرفه‌ای صنفی و شبکه‌ ملی تحقیقات پرستاری، گامی موثر در جهت پویایی نظام سلامت، ارتقای اثربخشی جامعه پرستاری و جایگاه پرستاران در عرصه بهداشت و درمان دانست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: تشکیل جامعه پرستاری ایران می ‌تواند به عنوان یک نهاد صنفی واحد، به انسجام و هم‌ افزایی جامعه پرستاری کمک کند و در نهایت زمینه ‌ساز ارتقای جایگاه و سطح خدمات پرستاری در کشور شود.

عبادی همچنین گفت: در این جلسه مقرر شد، درخواست تشکیل جامعه علمی پرستاری ایران با عضویت انجمن‌های علمی پرستاری به کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت ارسال شود. دبیر کمیسیون مذکور نیز قول مساعد داد که این درخواست در اولین جلسه این کمیسیون بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha