کد خبر 254349
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد:

نگاه ویژه‌ رئیس جمهور شهید به استفاده از نظرات جریان نخبگانی و موضوع دانش‌بنیان‌ها

نگاه ویژه‌ رئیس جمهور شهید به استفاده از نظرات جریان نخبگانی و موضوع دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از توجه ویژه شهید رئیسی به توسعه جریان دانش‌بنیان و استفاده از آن در پیش‌برد اقتصاد کشور صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، در جمع خبرنگاران در خصوص اهتمام شهید آیت‌الله رئیسی به توسعه جریان دانش‌بنیان‌ها در کشور اظهار کرد: بحث اهمیت علم و فن آوری در کشور ما و در دنیا از یک موضوع صرفاً تزئینی گذشته است و الان با وجود حمایت‌هایی که در این سال‌ها رهبر انقلاب داشتند ما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که در این حوزه صاحب تاثیر و اثر هستیم.

وی افزود: از زمانی که جناب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور شروع به فعالیت کردند یکی از شعارهای جدی‌شان حمایت و توجه به جریان نخبگانی کشور بود. رئیس جمهور شهید به این نکته باور داشتند که مساله علم و فن آوری یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت اقتصاد کشور و جامعه ماست. به همین دلیل همیشه در توصیه‌های‌شان به مسئولان این بود که از نظرات نخبگان در هر حوزه استفاده حداکثری شود. حتی تاکید کردند که فارغ از اینکه نخبگان جامعه چه نظری در مورد دولت دارند، شما از آنها استفاده ببرید.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه کرد: این موضوع از بعد فردی به توجه آقای رئیسی به جریان نخبگانی اشاره دارد. در بعد اجتماعی و اقتصادی هم تاکیدی  کهبه همه ارکان دولت داشتند که از این جریان استفاده حداکثری در پیش برد برنامه‌ها استفاده شود، زبانزد بود. اتفاقات شاخصی در دوره ایشان رخ داد. ما سال گذشته بنیاد علم ایران را برای اولین بار با ابلاغ ایشان راه اندازی کردیم و و صندوق حمایت از پژوهشگران به بنیاد علم ارتقا پیدا کرد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در بعد تعاملات بین الملل، سازمان بین المللی تعاملات علمی سال گذشته با ابلاغ ایشان تشکیل شد. در سفرهای خارجی تاکید بر توسعه استفاده از جریانات دانش بنیان وجود داشت که صادرات سه برابری دانش بنیان‌ها را توانستیم ثبت کنیم. 

دهقانی فیروزآبادی همچنین گفت: در بحث بودجه‌ها و منابع در برنامه هفتم و قانون بودجه امسال معاونت علمی نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است که این نشان از اهمیت ویژه این موضوع برای ایشان دارد. امیدوارم این جریان پرتوان و پر انرژی کشور که با توجه ایشان قوت گرفت و رویکردهای جدیدی را رقم زد با همین شتاب ادامه پیدا کند و اثرش را روی اقتصاد کشور بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha