کد خبر 254313
۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

حسینی در گفتگو با «حیات»:

در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان تحرک دیپلماسی کشور بیش از همه ادوار بود + فیلم

در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان تحرک دیپلماسی کشور بیش از همه ادوار بود + فیلم

مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی: شهید امیرعبدالهیان در طول مدت زمان کوتاه وزارت‌شان خوش‌ درخشیدند و باعث تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه گسترش پیدا کند.

سید محمد حسینی ، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، در حاشیه مراسم وداع با پیکر وزیر امور خارجه فقید شهید حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: شهید امیرعبدالهیان در طول مدت زمان کوتاه وزارت‌شان خوش‌ درخشیدند و باعث تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه گسترش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره وزارت شهید امیرعبداللهیان  تحرک دیپلماسی کشور بیش از همه ادوار بود افزود: در دوره ایشان رابطه ما با کشوری مثل عربستان سعودی که سال‌های سال با آن‌ها در وضعیت قطع رابطه بودیم مجددا برقرار شد. همچنین در مجامع بین‌المللی مثل سازمان همگکاری‌های شانگهای، گروه اقتصادی بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در دوره ایشان عضو شدیم.

حسینی افزود: شهید امیرعبداللهیان از زمان وقوع عملیات طوفان‌الاقصی آرام و قرار نداشت و دائم درحال تلاش برای پایان دادن به ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه بود؛ همانطور که آقای اسماعیل هنیه اعلام کرد ایشان درواقع به‌حق وزیر مقاومت بود

مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس‌جمهور شهید در پایان ضمن ابراز تاسف از فقدان چنین شخصیت توانمند، اخلاق‌مدار، متین و مودبی تاکید کرد: امیدواریم که سلوک و رفتار این شهید برای دیپلمات‌ها و وزرای خارجه آینده الگو قرار گیرد. بر این باور هستیم که خون این شهید بزرگوار باعث خواهد شد که ما از این پس در عرصه سیاست خارجی با عزت و صلابت بیشتری قدم برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha