کد خبر 254162
۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت فردا یکشنبه تا روز دوشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش گروه  استانی حیات؛ هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات شرقی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، پیش بینی کرد که دریای خزر با وزش باد شدید در فراساحل مواج خواهد شد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه ناپایدار مناطق دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد و بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل نیز تا ۲۰ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا ۲.۴ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی اختلال در فعالیت های دریانوردی و کشتیرانی در فراساحل اثر مخاطره این سامانه پایدار اعلام و فعالیت های دریانوردی در فراساحل را نیز ممنوع کرده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری از بعدازظهر با رگبار پراکنده باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و در دامنه ها و ارتفاعات نیز ابری در بعدازظهر و شب با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر همراه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha