کد خبر 253692
۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹

صبح امروز رقم خورد؛

وداع با شکوه مردم پایتخت با پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش/ فرزند شهدای خدمت در آغوش رهبری + فیلم

وداع با شکوه مردم پایتخت با پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش/ فرزند شهدای خدمت در آغوش رهبری + فیلم

مراسم تشییع و وداع مردم تهران، پایتخت ایران اسلامی با رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش از صبح امروز آغاز شده است. در بخشی از این مراسم، رهبر انقلاب پس از اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت، فرزند یکی از شهدای این حادثه را در آغوش گرفتند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، مراسم تشییع و وداع با رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش از ساعات ابتدایی صبح امروز چهارشنبه دوم خردادماه سال 1403 با حضور پرشور و چشمگیر مردم تهران، پایتخت ایران اسلامی آغاز شد.

پیش از این اعلام شده بود که مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید انقلاب اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان  ایشان در سانحه هوایی، به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که طبق اخبار جدید، نماز بر پیکر این شهدای عزیز، ساعت 9 صبح امروز خوانده می‌شود.

سپس پیکر مراسم تشییع و وداع با رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش، از دانشگاه تهران تا میدان آزادی برگزار می‌شود. گزارش این مراسم را در زیر می‌خوانید:

تشییع با شکوه مردم پایتخت

با اتمام اقامه نماز توسط رهبر انقلاب بر پیکر شهدا، مراسم تشییع شهدای خدمت از محل دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار شد. تجمع و حضور پرشور مردم برای این مراسم باعث شده است که کاروان حامل پیکرهای شهدا به سختی در مسیر حرکت کند.

در این مراسم گروه‌هایی از مردم در قالب دسته‌های سینه‌زنی به اقامه‌ی عزا در وداع با «رئیسیِ عزیز» پرداختند.

از جمله نکات جالب توجه اینکه در مسیر تشییع پیکر ابدان مطهر شهدا، پرچم فلسطین و گروه‌های مقاومت به‌چشم می‌خورد.

ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت

پس از پایان اقامه نماز، مردم خطاب به ولی امر مسلمین شعار دادند: «ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت»؛ «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».

بلافاصله مسئولان و مردم دور تابوت‌ها حلقه زدند و تابوت‌ها را آماده تشییع کردند.

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهدا و وداع با خانواده شهدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نماز اقامه کردند.

مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز، با پیکر شهدا وداع کردند.

خانواده شهدای خدمت در آغوش رهبری

خانواده شهدای خدمت در آغوش رهبری

سخنرانی مقنیه و مداحی حاج مهدی رسولی

دقایقی قبل از آغاز اقامه نماز بر پیکر شهیدان، حاج مهدی رسولی با مداحی خود، حال و هوای خاصی به دانشگاه تهران بخشید. حاج مهدی رسولی اینگونه خواند: «یه عده پای حق که می‌رسه فراری‌اند، یه عده پای حق که می‌رسه فدایی‌اند».

قبل از مداحی حاج مهدی رسولی، اسماعیل هنیه  رئیس دفتر سیاسی حماس که در کنار شیخ «نعیم قاسم» برای شرکت در مراسم تشییع شهید سید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان در محل برگزاری مراسم نماز و تشییع پیکر شهدا در دانشگاه تهران حضور یافته بود، برای دقایقی صحبت کرد و گفت: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد تا پرچم‌ توحید و پیروزی را بر فراز قدس شریف برافراشته سازیم.

امکان تخلیه مسافر در ایستگاه‌های تئاتر شهر و انقلاب نیست

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: باتوجه به حضور پرشور شهروندان در مراسم تشیع پیکر شهدای خدمت و به منظور تأمین ایمنی مسافران محترم، امکان تخلیه مسافری در ایستگاه‌های تئاتر شهر و انقلاب در خط ۴ وجود ندارد.

از شهروندان محترم تقاضا داریم از ایستگاه‌های توحید و فردوسی در خط ۴ و یا ایستگاه‌های بوستان لاله و کارگر در خط ۶ استفاده کنند.

شخصیت‌های مهم شرکت کننده در مراسم تشییع

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا، اسماعیل هنیه رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، مهندس چمران، رئیس شورای شهر تهران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی رئیس اسبق سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، احمد وحیدی وزیر کشورمحسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامآیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امیرمحمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه، سیدمحمد حسینی مشاور فرهنگی اجتماعی رئیس جمهور، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، علی شمخانی، مشاور سیاسی رهبری انقلاب اسلامی و ... از چهره‌های مطرح حاضر در این مراسم بودند.

عزا عزاست امروز...

مردان و زنان ولایت مدار تهران از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم برای اقامه نماز و تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» از خیابان‌های اطراف و منتهی به دانشگاه‌ تهران، به سمت محل برگزاری مراسم حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند و بتوانند نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش را به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه کنند.

شرکت‌کنندگان برای حضور در مراسم تشییع رئیس‌جمهور مردمی و خدمتگزار با در دست گرفتن تصاویری از شهید آیت‌الله رئیسی از ایستگاه‌های مترو تهران خارج شده و از مسیرهای منتهی و اعلامی خود را به میدان انقلاب می‌رسانند.

همچنین از ساعت 7:30 صبح، ازدحام جمعیت در دانشگاه تهران بسیار زیاد شده است و ظرفیت داخل دانشگاه تهران تقریبا تکمیل و مردم برای اقامه نماز به خیابان‌های اطراف هدایت می‌شوند.

طنین‌انداز شدن شعار «رئیسی رئیسی راهت ادامه دارد» در مترو

زنان نان و مردان عزادار در واگن‌های متروی تهران شعارهایی از جمله «درود بر شهدا، مرگ بر منافق، رئیسی رئیسی راهت ادامه دارد، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، » سر دادند.

عزاداران در کنار سر دادن شعارها، صلوات‌هایی را برای شادی روح رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان می‌فرستند و خود را برای حضور در مراسم تشییع آماده می‌کنند.

مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در تهران آغاز شد/ نماز ساعت 9 صبح به امامت رهبری اقامه می‌شود

حضور نیروهای هلال احمر در مسیر تشییع

نیروهای هلال احمر در گروه‌های چند نفره برای پوشش امدادی مراسم تشییع شهید رئیسی در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر شده و آماده خدمت رسانی به شهروندان حاضر در مراسم تشییع هستند.

از تبریز تا مشهد

روز گذشته مردم تبریز و قم در پایان آخرین سفر استانی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استقبال وی و همراهان شهیدش سنگ تمام گذاشتند و امروز تهرانی‌ها از اولین ساعت بامداد سپاه پوشان و با حزن و اندوه از پیکر شهدای دولت سیزدهم استقبال کردند.

همچنین قرار است بعد از پایان مراسم تشییع و وداع با رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش، در تهران، پیکر شهدا راهی استان خراسان جنوبی می‌شود و از ساعت 8 صبح پنجشنبه، در شهر بیرجند تشییع خواهد شد. در نهایت مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی، پنجشنبه ظهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پی وقوع سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در استان آذربایجان شرقی، دکتر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان، سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر همراهان به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha