کد خبر 253560
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

عضو شورای شهر تاکید کرد؛

شهرداری برای برگزاری باشکوه‌ تشییع شهدا تدابیری بیندیشد

شهرداری برای برگزاری باشکوه‌ تشییع شهدا تدابیری بیندیشد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تربیت شده در مکتب انسان ساز اسلام خوانده و از شهرداری تهران خواست تا برای برگزاری یک مراسم تشییع باشکوه، ماندگار و تاریخی در شهر تهران، تدابیر لازم را بیاندیشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، ضمن تسلیت شهادت رئیس جهور و هیئت همراه با بیان اینکه اسلام مکتب انسان ساز و سرچشمه تربیت انسان‌های وارسته بوده و آیت‌الله رئیسی و همراهانش، تربیت شده همین مکتب والا بودند؛ اظهار داشت: تا این مکتب و پایبندی به آن وجود دارد؛ شاهد تبلور و رویش افرادی از جنس شهدایمان خواهیم بود. شاهد عزاداری دوستداران ایران در اقصی نقاط جهان و کشورهای همسایه و منطقه هستیم که همراه با ملت ایران، عزادار هستند.

عباسی در ادامه با اشاره به اعلام عزای عمومی در بسیاری از کشورهای منطقه تأکید کرد: این اقدام خود محل توجه بوده و از فرصت‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است. این فرصت همگرایی که در داخل ایجاد شده و نیز این عظمت و شکوهی که از کشور ایران در میان ملت‌های علاقه مند به سرنوشت ایران وجود دارد؛ نباید مورد غفلت واقع شده و به سادگی از کنار آن عبور کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: شخصیت وارسته همه افرادی که در این پرواز حضور داشتند؛ حکایت از یک چیز دارد. اینکه شخصیت متعالی اینها در تاریخ، باقی خواهد ماند که به دلیل ویژگی‌های فردی و انسانی این افراد بود. می‌توان گفت به نوعی یک رابطه معنادار با تقوای سیاسی، اجتماعی و فردی دارد. این شاید درسی باشد برای افرادی که در صحنه سیاست فعالیت می‌کنند. فراموش نکنیم که مرگ، سرنوشتی است که کسی نمی‌تواند از آن فرار کند. چه خوب است که انسان، همانند آقای رئیسی پاکیزه زندگی کرده؛ شایسته خدمت کند و شرافتمندانه به استقبال مرگ برود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: تمام افرادی که در سنگر جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند که ثمره مجاهدت‌های نه فقط افرادی که در دوره انقلاب اسلامی بودند؛ بلکه ثمره مجاهدت‌های خون‌های شهیدان از صدر اسلام بوده و یک امانت بسیار سنگین است. یک نظام الهی که قطعاً مشابه آن در جهان وجود ندارد و ما امانتدار یک چنین امر مهمی هستیم.

عباسی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهدای حادثه اخیر، با تأکید بر اینکه قطعاً فردا یکی از روزهای باشکوه و به عبارت قرآنی از ایام الله خواهد بود؛ خطاب به شهرداری گفت: ضروری است شهرداری تهران تدابیر لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم بیاندیشد که انشالله شاهد یک حرکت ماندگار و ثبت در تاریخ تهران باشیم و همانطور که امام راحل (ره) پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، فرمودند اگر رجایی و باهنر نیستند؛ خدا هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha