کد خبر 253393
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

آیت الله رئیسی همچون شهید رجایی یک معیار برای دولت شد/ اولویت دولت توجه به حوزه ایثار و شهادت بود

آیت الله رئیسی همچون شهید رجایی یک معیار برای دولت شد/ اولویت دولت توجه به حوزه ایثار و شهادت بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خداوند در همه اصناف افرادی را قرار می دهد تا معیار و شاخص باشند؛ آیت الله رئیسی نیز در دولت یک معیار و شاخص شد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ضمن تسلیت به ملت ایران گفت:  حضرت آیت الله رئیسی سرباز صدیقی برای امر ولایت و نایب امام زمان (عج)  بود؛ خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و خانواده شهدا و ایثارگران تسلیت میگویم.  ان‌شاءالله ملت موحد ایران این فراز را مانند فرازهای قبلی پشت سر خواهد گذاشت. 

وی ادامه داد: شهادت یک پاداش است که خداوند به شاگردان ممتاز خود با مدال شهادت اعطا می کند؛ چون خداوند دوست دارد شاگرد اولها را با مدال شهادت نشان دهد، آنان که به این مقام رفیع می رسند بعد یک عمر مجاهدت و تلاش به آن دست می یابند. خداوند در همه اصناف افرادی را قرار می دهد تا معیار و شاخص باشند. آیت الله رئیسی نیز یک معیار و شاخص شد. شهید رجایی، باهنر و آیت الله رئیسی معیار و نماد دولتمرد خالص، مردمی و ولایتمدار هستند که جمیع این صفات در آنان باعث اعطای مقام شهادت از سوی خداوند به ایشان شده است. 

معاون رئیس جمهور درباره بارزترین ویژگی های اخلاقی  آیت الله رئیسی گفت: من ایشان را از نزدیک بیش از 16 سال است که می شناسم. در واقع آیت الله رئیسی جامع صفات مختلفی بودند و آنچه خیلی بارز بود، اخلاص ویژه این مرد بود. ایشان از لحاظ مادی مقام بالایی پیدا کرده بود؛ این مقامها گاهی باعث خودپسندی انسان می شود ولی این موضوع حریف ایشان نشده بود؛ آنهم بخاطر اخلاص، تعبد و کوچک شمردن خود در مقابل خداوند رحمان بود. این موضوع دستگیر ایشان شده بود تا در مقابل مردم و امام خود تغیّر نکرده و در کارهایشان گره گشایی رخ دهد.

دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد:  در دوره چند ساله ریاست جمهوری ایشان، اتفاقات بزرگی در دولت در حوزه سیاست خارجی و ارز رخ داد و این لطف خداوند بود؛ دشمنی ها کار را بخاطر اخلاص این مومن خدا پیش نبرد و پایانش نیز ختم به این عروجی شد که مورد تایید نایب امام زمان (عج) قرار گرفت و خصلتهای آیت الله رئیسی مورد تایید ایشان قرار گرفت. 
 
وی اظهار کرد: امور مردم در اولویت کارهای ایشان بود و همیشه اذعان می کرد که هدف رسیدن به قرب الهی از مسیر مردم است؛ اگر می‌خواهیم به جایگاه معنوی برسیم تلاش برای کسب رضایت مردم است طریق رسیدن به رضایت رضایت الهی؛ کسب رضایت مردم است  و به همین دلیل دنبال مردم می دوید. 

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: آیت الله رئیسی دلدادگی و دلتنگی نسبت به مردم داشت و در هر موقعیتی دیدار مردمی داشت. این موضوع مربوط به دوره ریاست جمهوری ایشان هم نبود.  کسانی که با ایشان کار می‌کردند بسیار راحت با او ارتباط برقرار می کردند. در جلسات و اظهار نظرها هرگز نگران ناراحتی ایشان نبودیم و خیلی صریح نظرات را می‌گفتیم ولی ایشان نیز خیلی صریح و به‌جا پاسخ می دادند. در واقع ایشان اصلا با ما تعارف نداشت و هرجا عموم مردم تحت فشار قرار می‌گرفتند حتما موضوع را پیگیری می‌کرد. 

وی گفت: در واقع کار کردن با ایشان راحت و سخت بود؛ راحت از این لحاظ که ما یک خانواده بودیم و سخت از این بابت که باید سطح پاسخگویی‌مان بالا می بود؛ چراکه بسیار پیگیر امور بود. 

دکتر قاضی زاده ادامه داد: آیت الله رئیسی جزو رزمندگان دفاع مقدس و مسبوق به سابقه در حوزه ایثار و بود. ایشان در موضوع بنیاد شهید و امور ایثارگران همیشه از دو زاویه به ما سفارشهایی داشت. یک زاویه جنبه های اعتقادی، دینی پرچمداری دینی توسط این خانواده ها در عرصه دینی و جهانی بود؛ پرچم برافراشته دین و انقلاب اسلامی باید این خانواده ها باشند و خدماتی که میدهید در این راستا باشد که این علمداری دیده شود ما موظفیم به این خانواده ها رسیدگی کنیم و این پرچمداری پرچم انقلاب است.

وی تشریح کرد: نکته دوم رسیدگی بی منت به این خانواده ها به ویژه والدین و فرزندان کوچک شهدا بود.

معاون رئیس جمهور در ادامه  اظهار کرد: اولویت اول دولت توجه به حوزه ایثار و شهادت بود؛ چراکه در همه امور معیشتی، فرهنگی، درمان ایثارگران و... توجه چندبرابری در این سه سال داشتند. تمام رشدها در طی سه سال ۳تا ۸ برابر شده بود و این با توجه و تمرکز ایشان و دولت در امور معیشتی و فرهنگی بود. اعتبارات فرهنگی ما در ابتدای سال 1400 سه دهم درصد کل اعتبارات بنیاد بود و با توجه ویژه ایشان به بیش از پانصد میلیارد تومان رسید. 

دکتر قاضی زاده در پایان با تاکید بر اینکه اختلالی در امور اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران رخ نخواهد داد، اظهار کرد: ما در جلساتی که دیروز و امروز با اعضای دولت داشتیم؛ هم‌قسم شدیم که چند برابر قبل و مجاهدانه تر کار را پیش برده و از هیچ امری از امور روزمره مردم مغفول نخواهیم شد. اقدامات موثرتر از قبل ادامه خواهد یافت تا به دولت به سرانجام قانونی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha