کد خبر 253371
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

امامعلی رحمان:

رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد

رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد

امامعلی رحمان رئیس‌جمهوری تاجیکستان درگذشت شهادت‌گونه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه بالگرد در شمال کشور را تسلیت گفت و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

به گروه خبرنگار بین‌الملل حیات، امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در این پیام برای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: خبر غم انگیز درگذشت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در اثر سقوط بالگرد موجب تاسف عمیق ما و همه مردم تاجیکستان شد.

در این پیام آمده است: ما از شخصیت دولتمرد برجسته سید ابراهیم رئیسی به خاطر نقش وی در گسترش و تعمیق روابط دوستی و همکاری های چند جانبه بین تاجیکستان و ایران و حل و فصل مسائل مبرم منطقه ای و بین المللی قدردانی می کنیم.

وی افزود: در رابطه با این اندوه سنگین، صمیمانه مراتب همدردی و تسلیت خود را به شما، ملت دوست و برادر ایران، بستگان و دوستان قربانیان ابراز داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم. در این روزهای غم انگیز، ما در کنار ایران و مردم آن هستیم.

آیت الله رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وزیر امور خارجه، حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha