کد خبر 253267
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

پیام تسلیت دولت ونزوئلا در پی شهادت رئیس‌جمهوری

پیام تسلیت دولت ونزوئلا در پی شهادت رئیس‌جمهوری

 دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای رسمی، مراتب تاسف عمیق و تسلیت خود نسبت به شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه به همراه جمعی از همراهان که روز گذشته در سانحه هوایی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست را ابراز کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای که ایوان خیل وزیر امور خارجه این کشور در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، همزمان با ابراز مراتب تاسف عمیق خود، همبستگی خود با تمام ملت ایران را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: ونزوئلا امیدوار است میراث ارزشمند رئیس‌جمهوری رئیسی که وفاداری و دوستی خود با مردم و دولت ونزوئلا را نشان داد، در هر گونه اقدامی در راستای بهروزی ملت، عدالت، صلح و رفاه بشریت تداوم یابد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز در پیامی جداگانه از طریق حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد: از اخبار سخت در مورد فقدان و درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم. من از وداع با یک انسان نمونه و یک رهبر فوق‌العاده جهان بسیار متاسفم؛ برادر ما ابراهیم، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت کشورش و دوستی بی قید و شرط برای کشور ما بود.

مادورو با توصیف ملت ایران به عنوان ملتی «نمونه عزت، اخلاق و مقاومت» و با ابراز همدردی با خانواده شهدای این سانحه و ملت ایران، مراتب تسلیت و تاسف خود را به محضر مقام معظم رهبری ابلاغ کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha