کد خبر 253250
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

«حیات» گزارش می دهد؛

جزئیات فروش خودروهای برقی + مبلغ و شرایط

جزئیات فروش خودروهای برقی + مبلغ و شرایط

طرح فروش خودروهای برقی آغاز شده است. در همین راستا یکی از سوالات مردم این است که این مرحله از ثبت نام، محدودیت هایی دارد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سامانه عرضه خودروهای برقی طی اطلاعیه ای اعلام کرد متقاضیان این خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ لغایت روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ تا ساعت ۲۳:۵۹ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

محدودیت ثبت نام خودروی برقی 

در این میان سوال اصلی مردم این است که آیا در روند ثبت نام خودروهای برقی، محدودیتی وجود دارد؟ مدیر سامانه یکپارچه در همین زمینه اعلام کرد که خرید خودروهای برقی هیچ محدودیتی اعم از نداشتن پلاک فعال و ... ندارد و متقاضی صرفا با مسدود کردن ۱۰۰ میلیون تومان می تواند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کند.

به گفته مهدی تقدسی، برخی از بانک‌ها به اشتباه اعلام کرده‌اند که برای خرید خودروهای برقی محدودیت‌هایی از جمله نداشتن پلاک فعال و… اعمال شده است، در حالی که این خبر صحت ندارد. متقاضیان صرفاً با مسدود کردن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی، می‌توانند نسبت به ثبت نام برای خرید خودروهای برقی از طریق سامانه یکپارچه اقدام کنند.

سایت ثبت نام خودروهای برقی

متقاضیان خرید خودروهای برقی برای ثبت نام در این دور از فروش به سامانه جدید عرضه خودروهای برقی به نشانی https://evauto.ir/ مراجعه کنند. 

طبق اطلاعیه سامانه فروش خودروهای برقی، در طرح عرضه‌ این خودروها که از عصر روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) آغاز شده، محدودیت‌هایی همچون صرفاً برای اشخاص حقیقی، پلاک انتظامی فعال و... اعمال نمی‌شود.

فروش ۷ خودروی برقی در سامانه یکپارچه 

در اولین دور فروش خودروهای برقی در سامانه یکپارچه، هفت خودروی برقی عرضه شده که شامل هونگچی EQM۵، کی‌ام‌سی EJ۷، آئودی Q۵، هوندا ENS۱، فولکس واگن ID۴، لونا GRE و سیناگولد Tango ۵ می شود. 

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای برقی در مبادی ورودی واحد: ریال

جزئیات فروش خودروهای برقی + مبلغ و شرایط

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای برقی در مبادی ورودی واحد: ریال

جزئیات فروش خودروهای برقی + مبلغ و شرایط

دو محصول دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج محصول دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

شایان ذکر است که وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبت‌نام‌کنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبت‌نام تلقی خواهد شد.

البته قابل ذکر است که افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام اولیه، به صورت قطعی، به‌منزله تخصیص خودرو نخواهد بود؛ چراکه تخصیص مطابق با میزان عرضه صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha